ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

یونیسف: بوکو حرام بیش از پیش از کودکان در حملات انتحاری استفاده می‌کند

یونیسف می‌گوید در سه ماهه نخست ۲۰۱۷ در عملیات انتحاری گروه بوکو حرام ۲۷ کودک شرکت داشتند در حالی که در کل سال گذشته ۳۰ کودک که اکثر آن‌ها دختر بودند در چنین اقداماتی دست داشتند.

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در گزارش تازه‌ای نگرانی خود را از افزایش شدید شمار کودکان در عملیات انتحاری گروه بوکو حرام اعلام کرد.

به‌گزارش رویترز، در گزارش یونیسف که چهارشنبه ۱۲ آوریل / ۲۳ فروردین منتشر شده، آمده است که در سه ماهه نخست سال جاری میلادی ۲۷ کودک در چهار کشور منطقه دریاچه چاد، شامل نیجریه، نیجر، کامرون و چاد در بمب‌گذاری‌های انتحاری شرکت کردند.

یونیسف می‌افزاید، سال گذشته در همین بازه زمانی ۹ کودک در عملیات انتحاری شرکت داشتند و در کل سال ۲۰۱۶ نیز ۳۰ کودک که اکثر آن‌ها دختر بودند در چنین اقداماتی دست داشتند.

گروه اسلامگرای افراطی بوکو حرام از آغاز فعالیت خود از هشت سال پیش تاکنون هزاران دختر جوان را ربوده و اغلب آن‌ها را یا مورد تجاوز قرار داده، یا به‌عنوان برده و همسر به‌کار برده و یا در عملیات انتحاری از آن‌ها استفاده کرده است.

ماری پی‌یر پواریه، مدیر بخش آفریقای غربی و آفریقای مرکزی یونیسف تأکید کرد که «این کودکان نه عامل حملات که قربانی این حملات‌اند.»

او افزود: «آن‌هایی که این کودکان را تشویق به ارتکاب چنین اعمال وحشتناکی می‌کنند سزاوار محکوم شدن هستند.»

یونیسف در گزارش خود همچنین می‌گوید کودکانی که موفق شده‌اند از دست گروه بوکو حرام بگریزند اغلب توسط مقامات کشورهای خود زندانی شده و یا از سوی جامعه و خانواده خود طرد شده‌اند.

گزارش می‌گوید: «طرد این کودکان توسط جامعه و احساس انزوا و ناامیدی آن‌ها را بیشتر نسبت به وعده شهادت آسیب‌پذیر می‌کند.»

از ۲,۳ میلیون نفری که به دلیل درگیری‌های نظامی در منطقه دریاچه چاد آواره شده‌اند، ۱,۳ نفر کودک هستند.

یونیسف در نهایت متاسف است که پاسخ جامعه بین المللی است تا به الزامات مانند سال گذشته کمتر از نیمی از ۱۵۴ میلیون آن را درخواست کرده بود در حالی که وعده کمک به او پرداخت شد بشردوستانه دریافت شده توسط سازمان ملل متحد برای ۲۰۱۷ اواخر فوریه به کمتر از یک سوم از ۱.۵ میلیارد دلار انتظار می رود بوده است.

یونیسف همچنین کمک‌های جامعه جهانی را کافی ندانسته و گفته است که کمتر از نیمی از ۱۵۴ میلیون دلاری که سال گذشته درخواست کرده بود پرداخت شده است. در حالی که وعده کمک‌های بشردوستانه دریافت شده توسط سازمان ملل برای ۲۰۱۷، در اواخر فوریه به کمتر از یک سوم ۱,۵ میلیارد دلاری که انتظار می‌رفت رسید.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.