ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اخبار کوتاه ثبت‌ نام نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری - روز دوم

خبرهای کوتاه از دومین روز ثبت‌نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری

به همراه حمیدرضا بقایی جنتی دبیر شورای نگهبان گفت اغلب نامزدهای روز اول شرایط لازم را دارا نیستند و «تنها موجب زحمت» می شوند. احمدی نژاد نامزد انتخابات شد .

شگفتی روز دوم ثبت‌ نام نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری، ثبت‌ نام احمدی‌نژاد بود که به همراه حمیدرضا بقایی به وزارت کشور رفت. او گفت برای حمایت از بقایی نامزد انتخابات می‌شود.

احمد جنتی دبیر شورای نگهبان

احمد جنتی دبیر شورای نگهبان نیز در واکنش نسبت به ثبت نام طیف وسیعی از افراد در روز اول، «اغلب» آنان را فاقد شرایط لازم خواند و ابراز نگرانی کرد که ثبت نام این افراد باعث «زحمت» شود.

نارضایتی جنتی از ایجاد «زحمت» برای نهادها

احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در واکنش به داوطلبی ۱۲۶ نفر در روز اول ثبت نام نامزدهای انتخاباتی گفت: «اغلب این افراد شرایط لازم را دارا نیستند.» ثبت‌نام کنندگان روز اول به گزارش رسانه‌های داخل طیف مختلفی از افراد را تشکیل می‌دهند. ۶ زن و چهره‌هایی همانند مهدی خزعلی مخالف سیاسی حکومت و قاسم شعله‌سعدی اصلاح‌طلب نیز در میان داوطلبان روز اولند.

جنتی که پیش‌تر نیز نسبت به پیچیدگی تعیین صلاحیت افراد در شورای نگهبان هشدار داده بود درباره نامزدهای دیروز از جمله گفت: «حضور افرادی که حتی سواد اندکی دارند و کمترین شرایط را برای پذیرش هر مسئولیتی دارند به عنوان داوطلب ریاست جمهوری تنها موجب زحمت نهادهای اجرایی و انقلابی می‌شود.» او از «رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی» خواست درباره شرایط انتخاب شدن و «رویه کار بررسی صلاحیت‌ها» برای عموم توضیح دهند.

جایگزین رئیسی در هیئت نظارت تعیین شد

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان خبر داد که این شورا در نشست امروز خود غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای معاون اول قوه‌قضائیه را با اکثریت آرا به عنوان جانشین رئیسی در هیات نظارت بر انتخابات تعیین کرده است. ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس روز ۱۷ فروردین از عضویت هیات نظارت بر انتخابات استعفا داد. او سپس داوطلب شرکت در انتخابات ریاست‌ جمهوری شد.

نامزدان جمنا و «فراگیری» رئیسی

حمیدرضا فولادگر نماینده اصفهان در مجلس در توضیح بیانیه اعلام نامزدی ابراهیم رئیسی گفت ابراهیم رئیسی تصمیم گرفته است «فراگیرتر» به میدان بیاید «حتی تصمیم‌شان این است که از سطح جمنا فراتر باشد اما در نهایت اگر بخواهند به جمع بندی برسند جمنا هم حمایت می‌کند.»
ایسنا به نقل از او نوشت که قرار است در نهایت یک نامزد از سوی جمنا در انتخابات شرکت کند اما هر ۵ نامزد جمنا در این مرحله ثبت نام می‌کنند. به گفته فولادگر «انتخابات این دوره از ریاست جمهوری خیلی رقابتی خواهد بود.»

سایر ثبت نام کنندگان

سید احمد کاشانی نماینده دور اول و دوم مجلس برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ثبت نام کرد. کاشانی از بنیانگذاران حزب جمهوری اسلامی و نیز فرزند «ابوالقاسم کاشانی» است که در جریان ملی کردن صنعت نفت رودرروی دکتر محمد مصدق ایستاد. او گفته است یارانه‌ها را برخواهد چید.

مسعود زریبافان معاون رئیس دولت‌های نهم و دهم به هنگام ثبت نام گفت مشکل کشور قوانین نیست بلکه «مسئولینی که آمدند اعتقادی به اجرای قوانین نداشتند و نقطه بسیاری از مشکلات شده است.» او گفته است به طور مستقل در انتخابات شرکت خواهد کرد.

در پایان وقت اداری روز دوم، تعداد کل ثبت نام‌شدگان  ۲۸۷ نفر اعلام شد که ۱۳ نفر آنان زن هستند.

این خبر به روز می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.