ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«سالنمای ۱۳۹۶ زنان» منتشر شد

سالنما عکس‌هایی از زندگی زنان را به روایت‌های نوشتاری افزوده و تکاپوی زنان ایرانی در عرصه خصوصی، زندگی اجتماعی و سیاسی برای برابری را به تصویر کشیده است.

به همت جمعی از فعالان جنبش زنان در ایران «سالنمای ۱۳۹۶ زنان» منتشر شد. این سالنما که «تکاپوی زنان در گذر زمان» عنوان گرفته است، دربرگیرنده روایت مختصری از شکل‌گیری مبارزات و تشکل‌های زنان در ایران، از ابتدا تا به امروز است.

سالنما عکس‌هایی از زندگی روزمره، کار و تظاهرات زنان را به روایت‌های نوشتاری افزوده و تکاپوی زنان ایرانی در عرصه خصوصی، زندگی اجتماعی و سیاسی برای برابری را به تصویر کشیده است.

فعالان جنبش زنان در توضیح انتشار سالنما نوشته‌اند:

«آنچه که به عنوان هدیه بهاری تقدیم می‌کنیم، نمونه‌هایی از مبارزات زنان سرزمین‌مان از اولین حضور آنان در عرصه‌ی مبارزه، در جنبش مشروطه و اواخر دوره قاجاریه تا به امروز است. بدیهی است که کل این مبارزات نه در یک سالنامه می‌گنجد و نه در توان محدود ماست.

اما همین مرور نه چندان دقیق بیانگر مبارزات طولانی زنان ایران است. مبارزاتی که دستاوردهایش در قدم‌های اول صرفا حضور در عرصه‌ی مبارزه بود و به تدریج با کسب خودآگاهی به مبارزه‌ای برای کسب هویت، رفع تبعیض و به چالش گرفتن مردسالاری تبدیل شد و می‌رود که با تمامی عناصر سلطه از جمله مردسالاری، سرمایه‌داری، قدرت‌سالاری و هر مانع دیگری بر سر راه رهایی زنان به پیکار برخیزد. به امید آن روز»

«تکاپوی زنان در گذر زمان» در یک فایل الکترونیکی با فرمت پی دی اف منتشر شده است.

با کلیک روی لینک زیر می‌توانید این سالنما را دانلود کنید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.