ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روسیه: قطعنامه پیشنهادی شورای امنیت درباره سوریه غیرقابل قبول است

آمریکا، فرانسه و بریتانیا این قطعنامه را پیشنهاد داده بودند. آن‌ها قصد داشتند دولت سوریه را به همکاری در تحقیقات درباره حملات شیمیایی به خان شیخون بکشانند. روسیه با آن مخالف است.

تنها ساعاتی مانده به نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تصمیم‌گیری درباره قطعنامه پیشنهادی آمریکا، فرانسه و بریتانیا در مورد حملات شیمیایی به خان شیخون سوریه، روسیه اعلام کرد که این قطعنامه را قبول ندارد.

در ماه فوریه روسیه و چین برای هفتمین بار در حمایت از رژیم سوریه قطعنامه پیشنهادی شورای امنیت را وتو کردند.

به‌گزارش خبرگزاری اینترفاکس، گنادی گاتیلوف،معاون وزیر امور خارجه روسیه بعد از ظهر چهارشنبه ۱۲ آوریل / ۲۳ فروردین در این‌باره گفت: «این قطعنامه پیشنهادی برای ما غیرقابل قبول است و ما به آن رأی مثبت نخواهیم داد. اگر شرکای ما به فراخوان‌های ما گوش ندهند ما این قطعنامه را وتو می‌کنیم.»

نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی قطعنامه پیشنهادی درباره سوریه در ساعت ۱۹ چهارشنبه به وقت گرینوویچ برگزار خواهد شد.

آمریکا، فرانسه و بریتانیا قطعنامه جدیدی را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه داده‌اند که بر اساس آن از رژیم سوریه خواسته شده تا در زمینه تحقیق درباره حملات شیمیایی به خان شیخون همکاری کند.

در حملات شیمیایی چهارم آوریل به خان شیخون واقع در استان ادلب در شمال غرب سوریه ۸۷ نفر کشته شدند. آمریکا و کشورهای غربی حکومت سوریه را مسئول این حمله می‌دانند اما سوریه و هم‌پیمان اصلی‌اش روسیه، شورشیان را عامل آن می‌دانند.

فرانسوا دولاتر، نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل در توضیح قطعنامه پیشنهادی گفت: «این قطعنامه حمله چهارم آوریل را محکوم و حمایت سازمان ملل از تحقیق و تفحص در هیئت حقیقت‌یاب درباره شرایط حمله و ماهیت ماده مورد استفاده را اعلام کرده است.»

او راه حل سیاسی برای انتقال سریع قدرت در سوریه را ضروری دانست و گفت: «تا زمانی که این رژیم با ترور و تخریب و همدستی حامیانش در قدرت است، سوریه هرگز رنگ صلح و بازسازی را نخواهد دید.»

ماثیو رایکرافت، نماینده دائم بریتانیا در سازمان ملل نیز در اظهارنظری گفت بشار اسد نقشی در آینده سوریه نخواهد داشت.

او گفت: «رژیم سوریه با حمایت روسیه در شورای امنیت به بمباران‌ها و استفاده از سلاح‌های هسته‌‌ای خود ادامه می‌دهد.»

وتوی روسیه در شورای امنیت قابل پیش‌بینی بود. منابع دیپلماتیک به خبرگزاری فرانسه گفته‌اند که چین، به‌عنوان کشوری که در شورای امنیت حق وتو دارد از دادن رأی پرهیز خواهد کرد.

هیئتی از سازمان منع سلاح‌های شیمیایی نیز به خان شیخون خواهد رفت تا به بررسی حملات شیمیایی بپردازد. اگر این سازمان به این نتیجه برسد که از سلاح‌های شیمیایی استفاده شده است هیئتی از سازمان ملل نیز به آن‌ها خواهد پیوست تا مسئول این حملات را مشخص کنند.

این گروه پیش از این کشف کرده بود که نیروهای دولتی سوریه مسئول سه حمله با گاز کلر در سال ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ بوده و گروه «دولت اسلامی» (داعش) نیز به‌نوبه خود از گاز خردل در حملاتش استفاده کرده است.

در ماه فوریه روسیه و چین برای هفتمین بار در حمایت از رژیم سوریه قطعنامه پیشنهادی شورای امنیت را وتو کردند. در آن قطعنامه کشورهای غربی پیشنهاد اعمال تحریم‌های تازه علیه رژیم سوریه به اتهام حملات شیمیایی را مطرح کرده بودند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    روسیه و حکومت ایران با حمایت از اسد جانی ٬ سبب تکرارپرتاب بمب شیمیایی و بشکه باروت و کشتار کودکان میشوند