ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محسنی‌ اژه‌ای عضو هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شد

ابراهیم رئیسی با اعلام کاندیداتوری‌اش ناگزیر از عضویت در هیأت نظارت بر انتخابات استعفا داده است. سخنگوی قوه قضائیه با اکثریت آرای اعضای شورای نگهبان به جای او منصوب شد.

ابراهیم رئیسی با اعلام کاندیداتوری‌اش ناگزیر از عضویت در هیأت نظارت بر انتخابات استعفا داده است. سخنگوی قوه قضائیه با اکثریت آرای اعضای شورای نگهبان به جای او منصوب شد.

خبرگزاری دانشجویان ایران گزارش داده است که در جلسه ۲۳ فروردین شورای نگهبان تصمیم گرفته شد که غلامحسین محسنی اژه‌ای عضو هیأت نظارت بر انتخابات شود.

عباسعلی کدخدائی ، سخنگوی شورای نگهبان در گفت‌وگو با رسانه‌های داخلی گفته بود که ابراهیم رئیسی هرگاه که اراده کرد نامزد ریاست جمهوری شود، می‌بایست از عضویت در هیأت نظارت بر انتخابات استعفا دهد.

پنجشنبه ١٧ فروردین، صولت مرتضوی به نمایندگی از طرف ابراهیم رئیسی در دومین نشست «مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» با اعلام استعفای رئیسی از عضویت در هیأت نظارت بر انتخابات، کاندیداتوری او  در دوازدهمبن دوره انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کرد.

طبق اصل ۹۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی، شورای نگهبان نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری را به عهده دارد. قبل از شروع انتخابات، شورای نگهبان هفت نفر را با اکثریت مطلق آراء‌ به عنوان هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و سه نفر را به عنوان عضو علی‌البدل انتخاب و به وزارت کشور معرفی‌می‌‌کند. از هفت نفر عضو هیأت مرکزی نظارت، حداقل دو نفر باید عضو شورای نگهبان باشند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • مسعود کدخدایی

    سخنگوی شورای نگهبان عباسعلی کدخدائی است نه مسعود --- زمانه: ممنون اصلاح شد.