ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محسن آرمین و موسوی‌تبریزی: در سال ۶۷ مناصب قضائی نداشتیم

در کانال تلگرامی «فارس پلاس» خبری منتشر شد که بر مبنای آن محسن آرمین در زمان کشتار زندانیان سیاسی در سال ۶۷ در مدیریت زندان اوین و موسوی ‌تبریزی نیز دادستان کل انقلاب بوده است. این دو نفر خبر منتشرشده را تکذیب کردند.

در کانال تلگرامی «فارس پلاس» وابسته به خبرگزاری فارس خبری منتشر شد که بر مبنای آن محسن آرمین، از چهره‌های اصلاح‌طلبان، در زمان کشتار زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ در مدیریت زندان اوین و حجت‌الاسلام سیدحسین موسوی ‌تبریزی، یکی دیگر از اصلاح‌طلبان نیز دادستان کل انقلاب بوده است. این دو نفر خبر منتشرشده را تکذیب کردند.

حجت‌الاسلام سیدحسین موسوی ‌تبریزی و محسن آرمین

به‌گزارش روزنامه شرق، محسن آرمین این خبر را «جعلی» و «عملیات روانی» خوانده و گفته است که در آن زمان به‌عنوان رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی در کشور لبنان فعالیت می‌کرده و نمی‌توانسته در ایران باشد.

آرمین همچنین افزوده که هرگز در سازمان زندان‌ها و قوه قضائیه هیچ مسئولیتی نداشته‌ است.

موسوی ‌تبریزی نیز خبر فارس را تکذیب کرده و گفته است که در سال ۶۷ نماینده مجلس سوم شورای اسلامی بوده و سمتی در مناصب قضائی نداشته است.

او گفت: «اصولاً در سال ۶۷، سمتی به‌عنوان دادستان انقلاب وجود نداشته و منصب دادستان کل کشور و دادستان انقلاب در سال ۶۲ در هم ادغام شده و مسئولیت آن در سال ۶۷ بر عهده حجت‌الاسلام موسوی ‌خوئینی‌ها بوده است.

موسوی تبریزی با اشاره به این‌که در سال ۶۷ محمد ری‌شهری، وزیر اطلاعات وقت بود، هرگونه اطلاعات بیشتر در‌این‌باره را به توضیحات ری‌شهری واگذار کرد.

حکومت جمهوری اسلامی ایران در تابستان سال ۶۷، چند هزار تن از مخالفان سیاسی خود را در مدت دو ماه اعدام کرد. اجساد تعدادی از این زندانیان در کانال‌های جمعی و در عمق کمی از خاک در گورستان خاوران، واقع در جنوب شرق تهران دفن شد و نشانه‌ای از آن‌ها باقی نماند.

این زندانیان سیاسی بر اساس فتوایی از آیت‌الله روح‌الله خمینی رهبر انقلاب ایران، در حالی‌که پیش از آن محاکمه شده و بسیاری از آن‌ها حکم زندان گرفته بودند، در دادگاه‌هایی چند دقیقه‌ای بدون هیچ‌گونه حقوق قضائی، از جمله داشتن وکیل، بار دیگر محاکمه و اعدام شدند.

خبر «فارس پلاس» به صورت سؤالات چهارجوابی طراحی شده بود. در این خبر تلگرامی آمده بود:

«دادستان کل کشور در سال ۶۷ چه کسی بوده است؟

آیت‌الله یزدی، آیت‌الله شاهرودی، حجت‌الاسلام رئیسی، حجت‌الاسلام موسوی‌خوئینی‌ها

بله گزینه آخر صحیح است!

رئیس شورای‌عالی قضائی در سال ۶۷ چه کسی بوده؟

آیت‌الله یزدی، آیت‌الله شاهرودی، حجت‌الاسلام رئیسی، آیت‌الله موسوی‌اردبیلی

باز هم گزینه آخر صحیح است!

دادستان کل انقلاب در سال ۶۷ چه کسی بوده؟

آیت‌الله یزدی، آیت‌الله شاهرودی، حجت‌الاسلام رئیسی، آیت‌الله موسوی‌تبریزی

همچنان گزینه آخر صحیح است!

مدیریت زندان اوین در سال ۶۷ دست چه کسانی بوده؟

اسدالله لاجوردی، حجت‌الاسلام رئیسی، مجید انصاری، محسن آرمین

این‌بار دو گزینه آخر صحیح است!»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • سعید یاد

    وقتی که خبر را می خوانی به این نتیجه می رسید که گویا رزیم اسلامی فقط در تابستان 67 بود که دست به قتل زندانیان زد. برای روشن شدن افکار عمومی به ویژه جوانان باید همواره گفته شود که دست کم از تابستان سال 1360 به بعد رژیم به کشتن مخالفان مشغول بود. موسوی تبریزی یکی از مهره اصلی این کشتار و سرکوب پیش از کشتار معروف تابستان و پائیز 1367 بود. آرمین هم به مانند بسیاری از رهبران سازملن مجاهدین انقلاب در سرکوب مخالفان نقش داشت.