ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ایران قرارداد خرید ۲۰ فروند هواپیمای «ای‌تی‌آر» را امضا کرد

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی می‌گوید در این قرارداد خرید ۲۰ فروند دیگر نیز گنجانده شده که در صورت تفاهم تعداد هواپیماهای خریداری‌شده به ۴۰ فروند افزایش می‌یابد.

شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی با شرکت هواپیماسازی «ای‌تی‌آر» قرارداد نهایی خرید ۲۰ فروند هواپیمای ۷۰ نفره از این شرکت را امضا کرد.

هواپیمای «ای‌تی‌آر»

در این مراسم که پنج‌شنبه ۲۴ فروردین برگزار شد فرهاد پرورش مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره ویژگی‌های این هواپیما گفت: «براساس قرارداد ۲۰ فروند هواپیما تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی تحویل ایران می‌شود.»

در حال حاضر چهار فروند از این هواپیماها آماده شده که به‌گفته فرهاد پرورش تا یک ماه دیگر به ایران تحویل داده خواهند شد.

مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی همچنین گفت براساس قرارداد قطعی، ۲۰ فروند دیگر از هواپیماهای «ای‌تی‌آر» نیز به صورت اختیاری گنجانده شده که در صورت تفاهم تعداد این هواپیماها به ۴۰ فروند افزایش می‌یابد.

با ارسال پنج فروند هواپیمای دیگر تا پایان سال جاری میلادی در مجموع ۹ هواپیمای دیگر تحویل ایران می‌شود.

ایران به‌طور همزمان در کنار برنامه‌ریزی برای خرید هواپیماهای غول‌پیکر مسافربری به منظور افزایش توان فرودگاه‌های کوچک خود و انعطاف‌پذیر کردن ناوگان هوایی نسبت به خرید هواپیماهای با برد کوتاه و ظرفیت مسافرپذیری پایین نیز اقداماتی انجام داد که در نخستین گام به امضای یک موافقت‌نامه برای خرید ۲۰ فروند هواپیمای «ای‌تی‌آر» از این شرکت ایتالیایی منجر شد.

هواپیمای «ای‌تی‌آر» می‌تواند ۱۵۰۰ تا ۱۶۰۰ کیلومتر پرواز کند و در هر ساعت ۶۵۰ کیلوگرم سوخت مصرف می‌کند. این هواپیما چند منطوره‌ است: هم می‌توان از آن‌ها برای حمل مسافر در خطوط داخلی استفاده کرد و هم برای حمل بار و گشت‌های دریایی. همه مدل‌های این نوع هواپیما تاکنون به شکلی طراحی شدند که گنجایش ۷۸ نفر را دارند.

ایران در پی توافق هسته‌ای با قدرت‌های جهانی و لغو تحریم‌ها در مجموع قرارداد خرید ۲۶۰ فروند هواپیمای نو را با شرکت‌های بوئینگ، ایرباس و «ای‌تی‌آر» امضا کرده است.

شرکت هواپیماسازی ایرباس در آغاز دی‌ماه سال ۱۳۹۵ با انتشار اطلاعیه‌ای در پاریس اعلام کرد که در مجموع ۱۰۰ هواپیما، شامل ۴۶ فروند هواپیمای مسافربری مدل A۳۲۰؛ ۳۸ فروند هواپیمای مسافربری مدل A۳۳۰ و ۱۶ فروند هواپیمای مسافربری A۳۵۰ XWB به ایران فروخته است.

نخستین فروند از هواپیماهای مسافربری ایرباس ۲۳ دی ۱۳۹۵، دومین فروند ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ و سومین فروند ۵ فروردین ماه جاری به ایران تحویل داده شدند.

اواخر ماه سپتامبر سال گذشته خزانه‌داری آمریکا فروش بوئینگ به ایران را تأیید کرد. در توافقنامه ایران و آمریکا برای فروش بوئینگ تأکید شده ‌است که استفاده از این بوئینگ‌ها محدود به اهداف تجاری باقی می‌ماند. با این حال، مجلس نمایندگان ایالات متحده آمریکا به دنبال توقف فروش هواپیماهای مسافربری بوئینگ به ایران بود.

به‌تازگی رسانه‌های ایران نوشتند که به احتمال زیاد شرکت بوئینگ تا یک ماه آینده دو تا سه فروند هواپیمای ۷۷۷ را تحویل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی خواهد داد.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.