ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیس سازمان سیا ویکی‌لیکس را «سازمان اطلاعات دشمن» نامید

مایک پومپئو، رئیس سیا معتقد است که ویکی‌لیکس علیه «ارزش‌های غربی» فعالیت می‌کند و از کشورها و سازمان‌های ضددمکراسی پشتیبانی می‌کند.

مایک پومپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در نخستین سخنرانی رسمی خود از زمان روی کار آمدنش در سخنان تندی ویکی‌لیکس را «سازمان اطلاعات غیردولتی دشمن» نامید که تحت عنوان آزادی و حفاظت از داده‌های شخصی فعالیت می‌کند.

مایک پومپئو، رئیس سازمان سیا در نخستین سخنرانی رسمی خود

پومپئو گفت ویکی‌لیکس در واقع بر ایالات متحده متمرکز شده و پیروان خود را به کار در سازمان سیا تشویق می‌کند تا به اطلاعات محرمانه دسترسی یابد.

رئیس سازمان سیا همچنین افزود ویکی لیکس از کشورها و سازمان‌های ضددمکراسی پشتیبانی می‌کند.

به‌گفته مایک پومپئو سازمان‌های اطلاعاتی روسیه از ویکی لیکس استفاده کردند تا توسط هکرهای خود اطلاعاتی علیه دمکرات‌های آمریکا به‌دست آورند. همچنین شبکه دولتی راشا تودی با ویکی‌لیکس همکاری کرده است.

او فعالیت ویکی‌لیکس را در جهت «نابودی ارزش‌های غربی» خواند و گفت کسانی چون جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی‌لیکس و ادوارد اسنودن، کارمند پیشین آژانس امنیت ملی آمریکا و افشاکننده اسناد جاسوسی‌های آمریکا، تنها «به‌فکر مطرح کردن نام خود هستند».

ویکی‌لیکس سازمانی غیردولتی است که از سال ۲۰۰۶ فعال شد و به ارسال و افشای اسناد محرمانه کشورها و سازمان‌های اطلاعاتی از سوی منابع ناشناس پرداخت.

جولیان آسانژ از ژوئن ۲۰۱۲ به سفارت اکوادور در لندن پناه برده است. او به حکم دادستان سوئد و به اتهام تجاوز جنسی تحت پیگرد قانونی در سرتاسر اروپا است. آسانژ اتهامات وارد شده به خود را بارها رد کرده و آن را صرفاً یک واکنش سیاسی به افشاگری‌های سایت ویکی‌لیکس می‌داند، چرا که طبق مصوبه سازمان ملل متحد به سبب افشاگری‌ نمی‌تواند تحت تعقیب قرار گیرد.

ویکی‌لیکس به‌تازگی هزاران سند از جاسوسی‌های سایبری سازمان سیا را افشا کرده بود.

جولیان آسانژ ۹ مارس /۱۹ اسفند در یک نشست رسانه‌ای از فایل‌های حاوی روش‌های فنی هکرهای دولتی سازمان سیا پرده برداشت و قول داد این روش‌ها را در اختیار شرکت‌های فن‌آوری قرار دهد تا آن‌ها بتوانند مشکلات دستگاه‌ها و نرم‌افزارهاشان را رفع کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.