ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دادستان کرمانشاه: ۶ کارگر بازداشت شده پالایشگاه آزاد شده‌اند

6 کارگر در جریان اعتراضات به واگذاری پالایشگاه به بخش خصوصی دستگیر شده بودند. نمایندگان مجلس واگذاری را مشکوک خوانده و کارگران نگران امنیت شغلی خود بودند.

نعمت صادقی دادستان کرمانشاه اعلام کرد ۶ کارگر که اواخر سال گذشته در جریان اعتراض به واگذاری پالایشگاه کرمانشاه به بخش خصوصی بازداشت شده بودند، آزاد شده‌اند. خبر دستگیری این کارگران برای نخستین بار همراه با خبر آزادی آن‌ها اعلام می‌شود. آن‌ها در پی اعتراضات اواخر سال ۹۵ در پالایشگاه کرمانشاه دستگیر شده‌اند.

پس از آن که پالایشگاه نفت کرمانشاه به قیمت ۱۸۰ میلیارد تومان به بخش خصوصی واگذار شد، نمایندگان استان کرمانشاه در مجلس این واگذاری را مشکوک خواندند و کارگران چندین تجمع اعتراضی برپا کردند.

واگذاری مشکوک

سازمان خصوصی‌سازی روز ۲۶ دی اعلام کرده بود که بلوک ۶۰ درصدی سهام شرکت پالایش نفت کرمانشاه به ارزش نزدیک به ۱۸۰ میلیارد تومان واگذار شده است.

نمایندگان استان کرمانشاه خواستار حضور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در مجلس و توضیح شدند. آنان نامه‌ای نیز به روحانی رئیس جمهور نوشتند. در نامه ارزش کالاهای موجود در انبار پالایشگاه را ۶۰ میلیارد تومان- معادل یک سوم قیمت واگذار شده- برآورد کرده و نوشته‌اند که ۹۰ هزار هکتار زمین پالایشگاه که در بهترین نقطه کرمانشاه قرار دارد به جای ۳ میلیون تومان، ۵۰ هزار تومان برای هر متر مربع قیمت‌گذاری شده است.

در نامه آمده بود مجموع اموال و تجهیزات موجود به ارزش حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در قیمت‌گذاری پالایشگاه نادیده گرفته شده است.

امنیت شغلی

روز ۲۸ دی کارگران پالایشگاه در اعتراض به واگذاری پالایشگاه و از دست رفتن امنیت شغلی خود دست به اعتصاب زدند.  آنان به سرنوشت کارگران سایر کارخانه‌های کرمانشاه که به بخش خصوصی واگذار شده و کارگرانشان بیکار شده‌اند اشاره کرده و خواهان تضمین امنیت شغلی خود شدند.

کارگران مجددا روز ۴ بهمن و همزمان با ورود خریدار و نمایندگان او به کارخانه تجمع اعتراضی برگزار کردند. این تجمع ۵ ساعت طول کشید.

دادستان کرمانشاه که روز پنجشنبه ۲۴ قروردین در یک نشست خبری اعلام کرد کارگران بازداشت شده آزاد شده‌اند، در رابطه با اعتراضات کارگران پالایشگاه کرمانشاه گفت نگرانی‌های شغلی کارگران را درک می‌کند. اما به نوشته خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) او افزود: «اگر مطالباتی هست باید از روش قانونی پیگیری شود، در غیر اینصورت زمینه را برای استفاده افراد مغرض فراهم می‌کند.»

صادقی فزود از کارگران معترض تعهد گرفته شده است که «از روال قانونی مطالبه خود را پیگیری کنند» و ۶ نفری هم که دستگیر شده بودند آزاد شده‌اند.

او درباره سرنوشت واگذاری پالایشگاه گفت کمیسیونی در مجلس، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی در حال قیمت‌گذاری پالایشگاه و بررسی نحوه واگذاری پالایشگاه به بخش خصوصی هستند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.