ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمید رسایی انصراف داد

حمید رسایی که پس از دو بار رد صلاحیت از سوی هیأت‌های اجرایی انتخابات از سوی هیأت مرکزی نظارت شورای نگهبان تأیید صلاحیت شد، گفت که برای فعالیت در انتخابات ریاست‌جمهوری انصراف می‌دهد.

حمید رسایی که پس از دو بار رد صلاحیت از سوی هیأت‌های اجرایی، بالاخره به واسطه رأی مثبت هیأت نظارت مرکزی شورای نگهبان تأیید صلاحیت شد، از شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس انصراف داد.

حمید رسایی انصراف داد

حمید رسایی، نماینده اصول‌گرای تندرو سابق مجلس شورای اسلامی از شهر تهران و متهم به فساد مالی، جمعه ۲۵ فروردین‌ماه در بیانیه‌ای انصراف خود را از شرکت در انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم از حوزه اصفهان اعلام کرد.

او نوشت که « اکنون با توجه به ضرورت کمک به جریان انقلابی شهر برای معرفی کاندیدای واحد و از آنجا که احساس می‌کنم، حضورم می‌تواند سبب تشتت آرای نیروهای انقلابی شهر شود، از ادامه حضور در انتخابات میان‌دوره ای اصفهان انصراف می‌دهم».

او همچنین کمک به «معرفی کاندیدای واحد اصلح در انتخابات ریاست‌جمهوری» را دلیل دیگری برای این استعفایش دانست. منظور او از کاندیدای واحد اصلح احتمالاً «ابراهیم رئیسی»، تولیت کنونی آستان قدس و از قاضیان هیأت مرگ در اعدام زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ است.

صلاحیت حمید رسایی جنجال‌آفرین شده‌بود و به نشانه‌ای از اختلاف دولت و شورای نگهبان در امر نظارت بر انتخابات بدل شد.

رسایی نماینده تهران در مجلس نهم بود. او برای شرکت در رقابت‌های مجلس دهم در حوزه تهران نیز ثبت‌نام کرد اما از سوی هیأت اجرایی انتخابات تهران رد صلاحیت شد.

با این حال، این نماینده سابق و مدیرمسئول هفته‌نامه ۹ دی، برای انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس دهم از اصفهان نامزد شد.

ایلنا پیشتر گزارش داده‌بود که هیأت اجرایی انتخابات صلاحیت او را دوباره رد کرده‌است. رسایی به شورای نگهبان اعتراض کرد و این‌بار هیأت مرکزی نظارت صلاحیت او را تأیید کرد. او ادعا می‌کرد رد صلاحیتش سیاسی و به خاطر انتقاداتش از دولت و مطالب هفته‌نامه ۹ دی است.

اصول‌گرایان به این دلیل می‌توانند برای نمایندگی اصفهان در مجلس شورای اسلامی رقابت کند که پیشتر مجلس صلاحیت ورود مینو خالقی، نماینده اصلاح‌طلب را به دلیل «حضور نامتعارف» در خارج کشور یا همان بدحجابی رد کرده‌بود.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.