ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عارف لرستانی، بازیگر مجموعه‌های طنز درگذشت

درگذشت این هنرمند کرمانشاهی نابهنگام بود. او از خمودگی فرهنگی، از مشکلات زیست‌محیطی و از ناکارآمدی صدا و سیمای جمهوری اسلامی گلایه‌مند بود.

عارف لرستانی، بازیگر مجموعه‌های تلویزیونی طنز به طور غیر منتظره‌ای درگذشت. خبرگزاری‌های داخلی خبر درگذشت این بازیگر تلویزیون و سینما را تأیید کرده‌اند.

عارف لرستانی، بازیگر فقید سینما و تلویزیون

عارف لرستانی ۱۵ بهمن ۱۳۵۰ در کرمانشاه متولد شده بود. او با مجموعه «جنگ ۷۷» به کارگردانی مهران مدیری کارش را به عنوان بازیگر آغاز کرد و سپس در چندین مجموعه تلویزیونی از جمله «قهوه تلخ» به همکاری‌اش با مهران مدیری ادامه داد.

او درباره آشنایی‌اش با مهران مدیری به عنوان سرآغاز کارش در مجموعه‌های تلویزیونی طنز گفته است:

« مهران مدیری را جایی در حد سلام و علیک دیدم. دوستم من را معرفی کرد: "عارف لرستانی، از بچه‌های تئاتر. در سال سوم بازیگری تئاتر درس می‌خواند." یک ماه و نیم و دو ماه بعد، آقای مدیری یک کاری را شروع کرد و به دوستم گفته بود آن دوستت که آن شب با تو بود را بیاور می‌خواهیم کاری را شروع کنیم. نمی‌دانم اصلاً چرا یادش بود؟ دعوت به کار شدم و شروع کارم سال ۷۷ با آقای مدیری بود. خیلی خوب و لذت‌بخش بود و تا الان فکر می‌کنم حدود ده تا کار با هم انجام داده‌ایم.»

عارف لرستانی در مجموعه‌های تلویزیونی پرمخاطبی مانند «در حاشیه»، «کوچه مروارید»، «شوخی کردم»، «ویلای من» و «مرد دوهزار چهره» و همچنین در فیلم‌های سینمایی «شام عروسی» (۱۳۸۴)، «انتخاب»، (۱۳۸۳)، «معادله» (۱۳۸۲) و «مانی و ندا» (۱۳۷۹) بازی کرده است.

خشایار الوند نویسنده سینما و تلویزیون به رسانه‌های داخلی درباره علت درگذشت عارف لرستانی گفته است:

«ظاهراً دیشب سکسکه‌اش می‌گیرد و چون سکسکه‌اش بند نمی‌آمده به همراه همسرش به بیمارستان می‌روند و آنجا دو آمپول آرامبخش البته دقیق نمی‌دانم، به او تزریق می‌شود و به خانه می‌آید و می‌خوابد اما متأسفانه در خواب سکته می‌کند.»

درگذشت عارف لرستانی در میان هنرمندان شناخته شده ایرانی پربازتاب بوده است. پرویز پرستویی، رامبد جوان، حمید فرخ‌نژاد، مهناز افشار، سام درخشانی و گروهی دیگر از دست‌اندرکاران سینما و تلویزیون در شبکه‌های اجتماعی تأثر خود را از درگذشت این هنرمند کرمانشاهی با مخاطبانشان در میان گذاشته‌اند.

عارف لرستانی به زادگاهش علاقمند بود. او در گفت‌وگویی با اشاره به مشکلات زیست‌محیطی کرمانشاه می‌گوید:

« چندین بار به بچه‌های فعال محیط زیست کرمانشاه درباره آتش‌سوزی‌های جنگل‌های بلوط گفتم حاضرم کمک کنم، بیایم و در کنفرانس هایتان به ‌عنوان آدمی که چند نفر او را می‌شناسند شرکت کنم، اما تماسی نگرفتند.»

عارف لرستانی از خمودگی فرهنگی در دوران ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد و ناکارآمدی صدا و سیمای جمهوری اسلامی هم گلایه‌مند بود:

« بعد از آقای احمدی‌نژاد ما در شرایط خوبی نیستیم. ما خودمان در تهران گیر کرده‌ایم. تلویزیون چند تا سریال جدید ساخته؟ آماری که تلویزیون تهران درباره بینندگانش داده ۸ تا ۱۱ درصد است. وقتی خودشان این را می‌گویند واقعی‌اش ۲ درصد است. کسی تلویزیون نگاه نمی‌کند. »

عارف لرستانی در یکی از آخرین گفت‌وگوهایش در مجموعه دورهمی می‌گوید به مرگ می‌اندیشد و نسبت به مرگ کنجکاو است.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.