ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

افزایش آمار کشته‌شدگان «مادر همه بمب‌ها» به ۹۰ تن

مقام‌های می‌گویند که تعداد تلفات داعش در حمله آمریکا به مخفیگاه این گروه در ننگرهار افغانستان به دست کم ۹۰ تن رسیده. آنها پیشتر تعداد این تلفات را ۳۶ تن اعلام کرده‌بودند.

مقام‌های افغان از افزایش تلفات پرتاب بزرگترین بمب غیرهسته‌ای ایالات متحده بر مخفیگاه اعضای «دولت اسلامی» (داعش) در ننگرهار افغانستان خبر دادند.

بمب معروف به «مادر همه بمب‌ها»

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، مقام‌های افغان شنبه ۱۵ آوریل گفتند که تعداد تلفات داعش در حمله آمریکا به مخفیگاه این گروه در ننگرهار افغانستان به دست کم ۹۰ تن رسیده است. آنها پیشتر تعداد این تلفات را ۳۶ تن اعلام کرده‌بودند.

پنج‌شنبه ۲۴ فروردین پنتاگون اعلام کرد که نیروهای آمریکایی در افغانستان یک بمب بسیار قدرتمند از نوع «جی‌بی‌یو – ۴۳» را که به «مادر همه بمب‌ها» معروف شده، برای نابود کردن تونل‌ها و مخفیگاه‌های گروه «دولت اسلامی» (داعش) در منطقه آچین استان ننگرهار افغانستان به‌کار برده است.

این بمب پس از طراحی آن در ۲۰۰۳ تا کنون در هیچ عملیاتی به کار نرفته بود.

یک سخنگوی فرمانداری ایالت ننگرهار به الجزیره گفته که نیروهای افغان و آمریکایی در حال پاکسازی محل انفجار بمب هستند. او توضیح داده که «ما جسد ۹۰ تن را بیرون کشیدیم که در تونل‌ها و غارها برای سال‌ها زندگی می‌کردند و برای حمله مشغول برنامه‌ریزی بودند.»

او تأکید کرده که غیرنظامیان سال‌ها پیش از آن منطقه بیرون رفته‌بودند و «هیچ خانواده‌ای به جز خانواده‌ شبه‌نظامیان مسلح در آنجا زندگی نمی‌کرده‌است.»

از تلفات خانواده‌های اعضای داعش گزارشی منتشر نشده‌است. مقام‌های افغان و آمریکایی تأکید دارند که این حمله «هیچ قربانی غیرنظامی‌ای» نداشته‌است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.