ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ده‌ها کشته در انفجاری در نزدیکی اتوبوس‌های ساکنان فوعه و کفریا در حلب

بر اثر انفجاری قوی در نزدیک کاروان اتوبوس‌های ساکنان تخلیه‌شده از فوعه و کفریا در محله راشدین در غرب حلب ۴۳ تن کشته شدند.

بر اثر انفجاری قوی در نزدیک کاروان اتوبوس‌های ساکنان تخلیه‌شده از فوعه و کفریا ده‌ها تن کشته شدند.

یک نفر از ساکنان فوعه یا کفریا در اتوبوس

به گزارش شبکه خبری «الجزیره»، این انفجارها شنبه عصر، ۱۵ آوریل کاروان اتوبوس‌های این ساکنان دو روستای شیعه‌نشین را در محله راشدین در غرب حلب هدف قرار داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی دولت سوریه، این انفجار دست‌کم ۳۹ کشته بر جای گذاشته. گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه اما آمار تلفات را ۴۳ تن اعلام کرده‌است.

پیش از این گزارش شده بود که هزاران سوری شنبه ۱۵ آوریل و پس از توقف عملیات تخلیه چهار شهر سوریه در حوالی حلب سردرگم مانده‌اند.

بر اساس توافق حکومت سوریه و شورشیان، با میانجی‌گری قطر و ایران، تخلیه چهار شهر سوریه ار جمعه آغاز شد.

بر اساس این توافق در مجموع باید بیش از ۳۰ هزار نفر از فوعه و کفریا، شهرهای تحت محاصره شورشیان، و مدایا و زبدانی، شهرهای تحت محاصره نیروهای دولتی سوریه خارج شوند.

گاردین نیز فاش کرد که این توافق به دلیل آزادی گروگان‌هایی از خانواده سلطنتی قطر در دست گروه شبه‌نظامی شیعه «کتائب حزب‌الله»، گروهی در عراق تحت حمایت ایران میسر شده است.

هنوز کسی مسئولیت این انفجار را بر عهده نگرفته. تلویزیون دولتی سوریه گزارش داده که علت احتمالی انفجار، یک بمب‌گذار انتحاری بوده که با استفاده از ون‌های کمک‌رسانی خود را به کاروان اتوبوس‌ها رسانده‌است.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • ح

    صحنه های بچه های در آتش سوخته یک عده زن و کودک گرسنه که منتظر ماشین غذا که اینطوری ازشون پذیرایی کردند. البته اینها از اون میانه روهای فرشته ای هستند که آمریکا و ائتلاف جهانی که شامل کلی کشور فرشته خدایی با ارزش های خدایی هستند ازشون همه جانبه حمایت می کنند احتمالن قطر و کشورهای متحدش هم هیچ تقصیری نداشتند چون آمریکا مستقلانه تحقیق می کنه و میگه نه اونها هیچ نقشی نداشتند