ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل و آمریکا انفجار اتوبوس‌ غیرنظامیان در سوریه را محکوم کردند

یونیسف می‌گوید حمله انتحاری به کاروان اتوبوس‌های غیرنظامیان در سوریه باید انگیزه کمک به کودکان این کشور را بیشتر کند. آمریکا به‌شدت این حمله را مورد انتقاد قرار داد.

در پی انفجار انتحاری اتوبوس‌های ساکنان تخلیه‌شده از فوعه و کفریا در سوریه و کشته شدن نزدیک به ۱۳۰ نفر، یونیسف اعلام کرد که باید بیشتر به فکر کودکان سوری بود و آمریکا نیز به‌شدت این حمله را محکوم کرد.

حمله به کاروان اتوبوس‌های غیرنظامیان سوریه نزدیک به ۱۳۰ نفر کشته بر جای گذاشت.

آنتونی لیک،‌ مدیر اجرایی صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در بیانیه‌ای که یکشنبه ۱۶ آوریل / ۲۷ فروردین منتشر کرد گفت که بیش از ۶۰ کودک در حمله به کاروان اتوبوس غیرنظامیان در محله الراشدین در نزدیکی حلب سوریه کشته شدند.

آنتونی لیک گفته است که کاروانی که مورد حمله قرار گرفت شامل خانواده‌هایی بود که رنج‌های زیادی تاکنون تحمل کرده بودند و اکنون باید این خسارت و ترس تازه را هم تحمل کنند.

مدیر اجرایی یونیسف تأکید کرد که حمله به اتوبوس غیرنظامیان باید این انگیزه را در همه تقویت کند که به همه کودکان بی‌گناه در سراسر سوریه کمک شود.

او گروه‌های درگیر در سوریه را فراخواند تا به جنگ پایان دهند.

یک مهاجم انتحاری شنبه عصر، ۱۵ آوریل / ۲۶ فروردین کاروان اتوبوس‌های ساکنان دو روستای شیعه‌نشین فوعه و کفریا را در محله راشدین در غرب حلب هدف قرار داد. شمار این کشته‌شدگان ابتدا ۴۳ تن اعلام شد اما بعد معلوم شد که ۱۲۶ نفر از جمله چندین کودک در این حمله کشته شده‌اند.

از سوی دیگر مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز شامگاه یکشنبه ۱۶ آوریل / ۲۷ فروردین این حمله را محکوم کرد و از آن به‌عنوان «حمله وحشیانه» یاد کرد.

تونر گفت اصلی‌ترین اولویت آمریکا در سوریه شکست دادن تروریست‌ها، از جمله دو گروه «دولت اسلامی» (داعش) و القاعده است.

پیش از این دیده‌بان حقوق بشر سوریه گفته بود که در میان ۱۲۶ نفر کشته‌شده این حمله  ۶۸ نفر کودک و ۱۳ نفر زن بودند.

هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است. «سانا»، خبرگزاری دولتی سوریه گروه‌های تروریستی را عامل این انفجار دانسته است.

کاروان اتوبوس‌ها حدود پنج هزار نفر از ساکنان فوعه و کفریا را که در محاصره شورشیان قرار داشتند به مکان‌های دیگری منتقل می‌کرد.

تخلیۀ ساکنان این مناطق بر اساس توافقی صورت می‌گیرد که اوایل فروردین سال جاری بین دمشق و گروه‌های مخالف دولت با میانجی‌گری قطر و ایران به‌دست آمد. ایران از رژیم بشار اسد حمایت می‌کند و قطر از شورشیان.

بر اساس این توافق به جز ساکنان فوعه و کفریا که در محاصره شورشیان قرار داشتند، دو هزار و ۲۲۰ نفر از ساکنان مدایا و زبدانی، شهرهای تحت محاصره نیروهای دولتی سوریه نیز از این مناطق خارج خواهند شد.

پس از انفجار روز شنبه انتقال ساکنان مناطق تحت محاصره در سوریه از سر گرفته شد.

منتقدان توافق بر سر انتقال هزاران نفر از چهار منطقه سوریه آن را به‌عنوان مبادله اجباری مردم ارزیابی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.