ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صدها زندانی فلسطینی در زندان‌های اسرائیل اعتصاب غذا کردند

تعداد زندانیانی که در اعتراض به شرایط زندان‌های اسرائیل به طور همزمان اعتصاب غذا کرده‌اند به ۲۰۰۰ نفر می‌رسد. رفع تبعیض در حق ملاقات با خانواده‌ها مهم‌ترین خواسته زندانیان است.

صدها زندانی فلسطینی از شامگاه گذشته به طور همزمان در اعتراض به شرایط زندان‌ها در زندان‌های اسرائیل اعتصاب غذا کرده‌اند.

گروهی از زنان فلسطینی در انتظار عبور از یکی از گذرگاهای بین اسرائیل و فلسطین

مروان برقوتی، یکی از رهبران شاخص فتح که در اسرائیل زندانی‌ست و از او به عنوان یکی از جانشینان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نام برده می‌شود، این اعتصاب سراسری را سازماندهی کرده است.

در اعتصاب سراسری زندانیان فلسطینی، زندانیان وابسته به فتح و حماس و جهاد اسلامی به طور مشترک حضور دارند.

رامی حمداالله، استاد دانشگاه و زبانشناس و نخست‌وزیر فلسطین اعلام کرده که از اعتصاب سراسری زندانیان فلسطینی حمایت می‌کند.

همچنین شورای ملی فلسطین که با مشارکت همه گروه‌های فلسطینی تشکیل شده و نهاد قانون‌گذاری در فلسطین به شمار می‌آید نیز از زندانیان اعتصابی حمایت می‌کند.

حماس با انتشار بیانیه‌ای از دولت اسرائیل خواسته است به خواسته‌های زندانیان فلسطینی توجه کند و شرایط زندان را بهبود دهد. حماس هشدار داده که در غیر این‌صورت ممکن است شورشی سراسری در زندان‌های اسرائیل اتفاق بیفتد.

روز گذشته ۷۰۰ زندانی فلسطینی اعتصاب غذایشان را آغاز کردند. انتظار می‌رود که تعداد زندانیان اعتصابی در طول روز جاری به ۲۰۰۰ نفر افزایش پیدا کند.

در تقویم فلسطین دوشنبه ۱۷ آوریل روز زندانی نامیده شده. اعتصاب زندانیان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل همزمان با این روز برگزار می‌شود.

زندانیان فلسطینی که در زندان‌های اسرائیل اعتصاب غذا کرده‌اند خواهان ملاقات با خانواده‌هایشان و دسترسی آسان‌تر به تلفن هستند.

بر اساس قوانین سازمان زندان‌ها در اسرائیل، زندانیان اجازه دارند هر دو هفته یک بار با خانواده‌شان ملاقات کنند. زندانیان فلسطینی اما می‌بایست ابتدا نامه‌ای به سازمان زندان‌ها بنویسند و کتباً درخواست ملاقات کنند. اگر سازمان زندان‌ها مخالفت کرد، آن‌ها از ملاقات با خانواده‌شان محروم می‌شوند. زندانیان می‌گویند در سال‌های گذشته مقامات اسرائیلی بارها با درخواست ملاقات آن‌ها مخالفت کرده‌اند.

موج اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی در زندان «هداریم» در اسرائیل آغاز شد. در این زندان مروان برقوتی دوران محکومیتش را می‌گذراند.

گیلاد اردان، وزیر امنیت داخلی اسرائیل روز گذشته با مقامات زندان‌های اسرائیل و مقامات «شین‌بت» سازمان اطلاعات و امنیت داخلی اسرائیل درباره اعتصاب غذای سراسری زندانیان فلسطینی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در بیانیه‌ای که اردان بعد از این رایزنی‌ها منتشر کرده،  مروان برقوتی متهم شده که از زندانیان فلسطینی برای مقاصد سیاسی‌اش سوءاستفاده می‌کند.

برقوتی به اتهام قتل پنج نفر در انتفاضیه اقصی به ۴۰ سال حبس محکوم شده است.

عفو بین‌الملل در گزارشی که هفته گذشته درباره وضع زندانیان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل منتشر کرده، گزارش داده که بسیاری از زندانیان فلسطینی مورد تبعیض قرار می‌گیرند و از ملاقات با خانواده‌شان محروم می‌شوند.

در گزارش عفو بین‌الملل از یک زندانی فلسطینی یاد شده که در پنج سال دوران محکومیتش فقط یک بار موفق شده با خانواده‌اش ملاقات کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.