ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

صادق لاریجانی درباره فساد در قوه قضائیه:مورد هجوم «دشمنان» قرار گرفته‌ایم

توضیحات رئیس قوه قضائیه درباره فساد ساده و همه‌فهم است: نفوذ «دشمنان» به بدنه نظام. او امیدوار است که بعد از انتخابات پرونده فساد قوه قضائیه به بایگانی سپرده شود.

محمود صادقی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس شورای اسلامی تاکنون دو بار از تخلف‌های مالی و فساد قوه قضائیه پرده برداشته است. صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه اما به جای آنکه در مقام پاسخگویی برآید، یک بار دیگر این ادعا را در میان آورده که قوه قضائیه مورد هجوم «دشمنان» نظام قرار گرفته و عده‌ای هم در داخل ایران با «دشمنان» همنوا شده‌اند.

صادق آملی لاریجانی، رییس قوه قضائیه

به گزارش خبرگزاری میزان، صادق لاریجانی در نشستی که دوشنبه ۲۸ فروردین با مسئولان قوه قضائیه برگزار کرد، درباره اتهام ریخت و پاش‌های مالی و پرداخت پاداش‌های بی‌حساب و کتاب به کارمندانش گفت:

«قوه قضاییه به شدت با هجمه‌های دشمن و متأسفانه برخی افراد در داخل مواجه است. ما اما از [همین جا] می‌فهمیم که مسیر را درست طی کرده و در برخورد با مفاسد کار خود را درست انجام داده‌ایم، منتها آنچه باعث تاسف است، همنوایی بلکه هماهنگی بعضی افراد در داخل با این قبیل حملات دشمن است.»

محمود صادقی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی که به خاطر افشاگری درباره ۶۳ حساب‌ شخصی رئیس قوه قضائیه تحت تعقیب قضایی قرار گرفته، هفته گذشته اعلام کرد که در قوه قضائیه پرداخت‌های مازاد و خلاف قانون نیز صورت گرفته است.

به گفته این نماینده مجلس، قوه قضائیه ۲۸۵ میلیارد تومان مازاد بر حق قانونی به عنوان پاداش و پرداخت‌های حقوق‌های ویژه و فوق‌العاده» به پرسنل خود پرداخت کرده است.

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی هم بدون آنکه مستقیماً به قوه قضائیه اشاره کند، گفته بود بر اساس گزارش دیوان محاسبات، در یک دستگاه مسئول مبارزه با «حقوق‌های نجومی»، ۲۵۰ میلیارد تومان حقوق «مازاد بر قانون» پرداخت شده است.

علی مطهری، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی هم اعلام کرده بود که موضوع «حقوق‌های نجومی» فقط محدود به دولت نیست و در برخی از نهادهایی که زیر نظر رهبر جمهوری اسلامی قرار دارند به مدیران حقوق بالا پرداخت می‌شده است.

صادق لاریجانی، رئیس قوه قضائیه اما به جای آنکه در برابر پرداخت غیر قانونی ۲۵۰ میلیارد تومان به کارکنانش پاسخگو باشد، در نشست یاد شده ادعا کرد که به این دلیل که قوه قضائیه راه دشمنان را سد کرده، مورد تهاجم قرار گرفته است:

«اگر قوه قضاییه اینچنین همانند سدی مقابل نفوذ دشمن نمی‌ایستاد یا دست چپاولگران و رانت‌خواران را از بیت‌المال قطع نمی‌کرد، اینقدر آماج حملات قرار نمی‌گرفت.»

صادق لاریجانی در نشست با مسئولان قوه قضائیه وعده داد که به زودی فریبکاری‌ها آشکار و ادعاها و تهمت‌های نادرست برملا می‌شود.

غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه پیش از این پیش‌بینی کرده بود که بعد از انتخابات ریاست جمهوری پرونده فساد در قوه قضائیه به بایگانی سپرده می‌شود:

«از مدتی پیش، فشار مضاعفی علیه قوه قضائیه بوده و تا انتخابات ادامه می‌دهند.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • پوربيات

    حرف هاى رىيس قوه قضايى چيزى جز سفسطه و يك مشت حرفهاى بى سر و ته نيست. وگرنه ايرادهايى كه به قوه فضايى گرفته ميشود بايد بطور مشخص و با استناد به اقدامات و احكام صادرشده قضايى پاسخ داده شود. البته از اين قوه با اين بافت، بيش از اين هم انتظارى نيست.

  • فرهاد - فریاد

    آقای لاریجانی واقعا عجب حکمت نموده اید ! ؟ خوب معلوم است هر دزدی یک مال باخته دشمن دارد هر اختلاس گری و هر ... از اینرو دشمن داشتن دلیلی بر وجاهت شما نیست شاید بتوانی دوستان و هم پیاله های خودت را خر کنی ولی ۸۰ میلیون نفر از بیت المالشان غیر قانونی برداشت میشود و کسانی که نقش قاضی شرع را دارند هم بیشتر از همه دستشان در بیت المال است و می دزدند . اینکه دشمن یک ساختار فاسدی مانند قوه ی قضائیه باشند جای تعجب ندارد اگر از دشمن خارجی هم حرف می زنید که ندارید این مردم فقیر بیکار و بدبخت ایران هستند که نمی دانند کجا بروند .