ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

برکناری مدیرعامل بانک سرمایه همزمان با افشای جزئیات تازه از فساد مالی

افشاگری در باره جزئیات فساد مالی بانک سرمایه ادامه دارد. منابع خبری فاش کردند که مدیران شرکت‌های زیرمجموعه بانک بیشترین سهم را در مطالبات معوق این بانک دارند.

همزمان با افشای جزئیات تازه در باره فساد مالی در بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان، مدیرعامل این بانک پس از یک دوره کوتاه برکنار شد.

در شرایطی که وضعیت بورس ایران «حبابی» و «شکننده» توصیف می‌شود، سهام شرکت‌های صندوق ذخیره فرهنگیان در بورس عرضه می‌شود.

منابع خبری ایران از برکناری محمدرضا خانی مدیرعامل بانک سرمایه خبر دادند.

خانی مهر ماه سال گذشته و پس از افشای جزئیات فساد مالی در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه به عنوان مدیرعامل بانک سرمایه جایگزین علیرضا حیدر‌پور شد.

بانک سرمایه یکی از زیرمجموعه‌های صندوق ذخیره فرهنگیان است که پرونده فساد مالی آن در یک‌سال گذشته به محل کشمکش دولت حسن روحانی و منتقدان آن در مجلس شورای اسلامی تبدیل شده است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای سخنگوی قوه قضائیه ایران در آخرین نشست خبری خود گفت که ۸ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از مطالبات معوق بانک سرمایه در اختیار ۳۱ نفر قرار دارد.

در پیوند با همین موضوع خبرگزاری تسنیم بامداد سه‌شنبه ۲۹ فروردین گزارش کرد که یکی از شرکت‌های زیرمجموعه بانک سرمایه که نام آن فاش نشده، ۴.۲ هزار میلیارد ریال وام بانکی با سود ۱۸ درصد دریافت کرده و بخشی از آن را در قالب تسهیلات با نرخ سود ۲۷ به سایر شرکت‌های زیرمجموعه بانک سرمایه پرداخته است.

در این گزارش فاش شده است که یک دهم درصد از وام پرداخت شده به این شرکت که در حوزه «خرید و فروش و واردات و صادرات کلیه کالاها و محصولات پروتئینی از جمله انواع دام زنده و منجمد و انواع آبزیان و ماکیان به صورت زنده و منجمد و همچنین کلیه مکملها و خوراک دام و طیور از منابع داخلی و خارجی» فعالیت می‌کند، به عنوان کارمزد به رئیس هیئت مدیره شرکت توسعه تجارت پایدار قشم از دیگر زیرمجموعه‌های بانک سرمایه پرداخت شده است.

گزارش از «م.ع» و «الف. م» به عنوان رئیس هیئت مدیره دو شرکت وابسته به بانک سرمایه که در این فساد دخیل بوده‌اند، نام برده شده است. «م.ع» محمد عباسی رئیس هئیت مدیره شرکت «سرمایه گذاری سایه گستر سرمایه» و «الف. م» رئیس هیئت مدیره «شرکت توسعه تجارت پایدار قشم» است.

فساد مالی گسترده در صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه  برکناری ۲ مدیر بانک سرمایه در فاصله کمتر از یک‌سال، عزل و بازداشت مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان و استعفاء وزیر آموزش و پرورش جمهوری اسلامی را به دنبال داشته است.

میزان فساد مالی صورت گرفته در این پرونده از هشت هزار میلیارد تا ۱۵ هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود.

در همین زمینه

«اختلاس در صندوق ذخیره فرهنگیان بیش از ۱۱ هزار میلیارد است»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.