ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

جدال قضائی بر سر مجازات اعدام در ایالت آرکانزاس آمریکا

در دعوای حقوقی بر سر اجرای حکم اعدام، ایالت آرکانزاس به یک موفقیت نسبی دست یافت. دادگاه تجدیدنظر فدرال در ایالت آرکانزاس توقف اجرای دو اعدام را لغو کرد اما اجرای دو اعدام دیگر همچنان منع شده است.

در دعوای حقوقی بر سر اجرای حکم اعدام، ایالت آرکانزاس به یک موفقیت نسبی دست یافت. دادگاه تجدیدنظر فدرال در ایالت آرکانزاس توقف اجرای دو اعدام را لغو کرد اما اجرای دو اعدام دیگر همچنان منع شده است.

در آرکانزاس اعلام شده بود که تا ۲۷ آوریل / ۷ اردیبهشت در مجموع هشت زندانی اعدام خواهند شد. دلیل آن نیز فرارسیدن تاریخ انقضای دوای بیهوشی میدازولام اعلام شده و گفته شده است که تولیدکننده آن دیگر این دوا را عرضه نمی‌کند.

میدازولام دارای اثرات ضد اضطرابی، آرام‌بخش، ضد تشنجی و شل‌کننده عضلانی است که به‌عنوان داروی پیش بیهوشی در عمل‌های جراحی کوچک به‌کار برده می‌شود. بخشی از میدازولام از سم تشکیل شده که از آن برای اعدام‌ها استفاده می‌کنند.

یک قاضی زن در ایالت آرکانزاس به نام کریستین بیکر روز شنبه ۱۵ آوریل / ۲۶ فروردین اعدام‌ها را متوقف کرده بود.

فعالان حقوق بشر اجرای حکم اعدام با میدازولام را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارش تازه خود درباره شمار اعدام‌ها در سال گذشته میلادی نوشت که برای اولین بار از سال ۲۰۰۶ تا کنون آمریکا در بین پنج کشوری که بیشترین اعدام‌ها را داشتند قرار ندارد.

عفو بین‌الملل دلیل آن را برخی از مشکلات دسترسی به مواد شیمیایی برای اعدام‌ها توسط تزریق کشنده اعلام کرد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.