ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«اسرائیل با زندانیان اعتصابی فلسطینی مذاکره نمی‌کند»

اعتصاب غذای بی‌سابقه زندانیان فلسطینی در زندان‌های اسرائیل همچنان ادامه دارد. دولت اسرائیل می‌گوید فراخوان به اعتصاب غذا برخلاف قوانین زندان است.

گیلاد اردان، وزیر امنیت داخلی اسرائیل روز سه‌شنبه ۱۸ آوریل / ۲۹ فروردین به رادیو ارتش این کشور گفت اسرائیل با زندانیان فلسطینی که در زندان‌های اسرائیل دست به اعتصاب غذا زده‌اند «مذاکره نمی‌کند».

یکی از شش هزار و ۵۰۰ زندانی فلسطینی در زندان‌های اسرائیل

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، بیش از یک هزار نفر زندانی فلسطینی در زندان‌های اسرائیل از روز دوشنبه ۱۷ آوریل / ۲۸ فروردین در اعتراض به شرایط زندان‌ها در اسرائیل همزمان دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

این اعتصاب بی‌سابقه را مروان برقوتی، یکی از رهبران شاخص فتح و رهبر انتفاضه دوم که به حبس ابد محکوم شده سازماندهی کرده است.

مروان برقوتی در گفت‌وگویی که از زندان هداریم، واقع در شمال اسرائیل با روزنامه نیویورک تایمز کرده گفته است که هدف از این اعتصاب غذا «پایان دادن به نقض حقوق زندانیان» توسط مسئولان زندان‌های اسرائیل است.

در اقدامی تلافی‌جویانه به‌گفته وزیر امنیت داخلی اسرائیل، مروان برقوتی به سلول انفرادی در زندانی دیگر منتقل شده است. گیلاد اردان گفت: «فراخوان به اعتصاب غذا برخلاف قوانین زندان است.»

او زندانیان فلسطینی را «تروریست و قاتل» خواند و گفت: «آن‌ها سزاوار مجازات هستند و ما هیچ دلیلی برای مذاکره با آن‌ها نمی‌بینیم.»

یک سخنگوی سازمان زندان‌های اسرائیل نیز تأیید کرد که «نزدیک به یک هزار و ۱۰۰ زندانی» فلسطینی از روز دوشنبه دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

زندانیان فلسطینی از جمله خواهان تلفن عمومی در زندان‌ها، گسترش حق ملاقات، پایان دادن به «سهل‌انگاری‌های پزشکی» و دسترسی به شبکه‌های تلویزیونی و تهویه هوا شده‌اند.

دفتر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین از دولت اسرائیل خواست تا به‌خاطر «آزادی و کرامت زندانیان» به خواسته‌های آن‌ها رسیدگی کند.

آخرین اعتصاب غذای گسترده در زندان‌های اسرائیل به فوریه سال ۲۰۱۳ بازمی‌گردد که سه هزار نفر از زندانیان فلسطینی در اعتراض به مرگ یکی از دوستان خود در زندان، از دریافت غذا به‌مدت یک روز خودداری کردند.

در میان شش هزار و ۵۰۰ زندانی فلسطینی در زندان‌های اسرائیل ۶۲ زن و ۳۰۰ نوجوانِ زیر سن قانونی وجود دارند. حدود ۵۰۰ نفر از این زندانیان تحت سیستم فراقضایی بازداشت اداری قرار دارند، که اجازه می‌دهد تا زندانیان بدون محاکمه در بازداشت بمانند. ۱۳ نماینده مجلس هم زندانی هستند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.