ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

رئیسی: آمده‌ام چون کرامت مردم دچار آسیب شده

در رسانه‌های اجتماعی نوشتند: او آمد. در شبکه‌های اجتماعی صحبت از عضویت او در هیات‌های مرگ سال ۱۳۶۷ است و رئیسی می‌گوید آمده است چون مردم از این وضعیت ناراضی‌اند.

ابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی درپی ثبت‌نام بعنوان نامزد ریاست‌جمهوری حضور فعال خود را بعنوان مدعی کرسی ریاست‌جمهوری آغاز کرد. طرفدارانش در رسانه‌های اجتماعی نوشتند: او آمد. در شبکه‌های اجتماعی صحبت از عضویت او در هیات‌های مرگ سال ۱۳۶۷ است. اما رئیسی خود می‌گوید آمده است چون مردم ناراضی‌اند و برای حل «بیکاری، ناکارآمدی، فقر و حجم بالای کارهای انجام نشده در کشور» پا به میدان گذارده است.

درپی ثبت‌نام رئیسی بعنوان نامزد ریاست جمهوری این تراکت توسط هواداران او در فضای مجازی به اشتراک گذاشته می‌شود

او اما به این بسنده نکرد و از صدا و سیما خواست برای رعایت «عدالت تبلیغاتی» میان نامزدهای انتخابات از پخش گزارش فعالیت‌‌ها و بازدیدهای روحانی خودداری کند تا مبادا این شائبه ایجاد شود که رئیس‌جمهور مستقر از اموال عمومی استفاده تبلیغاتی می‌کند.

رئیسی در جمع گروهی از «فعالان اقتصادی»، کارآفرینان و دانشگاهیان کشور» ارزیابی‌ای از عملکرد دولت‌های گذشته و دولت کنونی به دست داد و درباره عللل نابسامانی اقتصادی در ایران گفت: «دولت‌ها با سلایق مختلف می‌آیند. نفت را که سرمایه مردم است با قیمت‌های مختلف می‌فروشند. اما با وجود تفاوت در سلایق، مدیریت و درآمدها همچنان می‌بینیم که وضعیت مورد قبول مردم نیست. متاسفانه بهره‌وری، رشد اقتصادی، افزایش تولید، رفع مسأله بیکاری و ایجاد اشتغال شاخص‌های قابل قبولی ندارد.»

به گفته رئیسی مشکلات اقتصادی قابل حل است اگر تاکید اقتصادی بر «کارآفرینی» باشد اما گسترش کارآفرینی «نه با بخشنامه، آیین‌نامه و دستورالعمل حمایت از کارآفرینی»  قابل تحقق است بلکه «دانشگاه و فرهنگ» نیز باید در این جهت برنامه‌ریزی شود.

رئیسی در یک کلام به گفته خود برای بازگرداندن «کرامت» مردم به آن‌ها پا به عرصه انتخابات گذاشته است، و «کرامت یک انسان این نیست که روزها به دنبال شغل بگردد و شب خجالت‌زده به خانه برگردد.» پس باید این وضعیت تغییر کند و «گام اول این تغییر در مدیریت اجرایی کشور است.»

مدافعان روحانی صدا و سیما را متهم می‌کنند که در انتخابات پیش رو نیز به شیوه دوره‌های گذشته انتخابات، در گزارشدهی خود بیطرف نیست و جناحی عمل می‌کند، از جمله در جریان ثبت‌نام نامزدان در وزارت کشور، ثبت نام رئیسی را زنده پخش کرده است.

حال اما رئیسی طی نامه‌هایی به روحانی و رئیس صدا و سیما خواسته که امکانات مساوی در اختیار نامزدها قرار بگیرد و اینگونه نباشد که استفاده رئیس‌جمهور از صدا و سیما باعث شود «شائبه نمایش‌های تبلیغاتی» در «رسانه ملی» ایجاد شود.

رئیسی از روحانی خواسته «امور اخلاقی» را رعایت کند و ترتیبی دهد تا: «صحنه انتخابات ریاست‌جمهوری، رقابت برای خدمت به مردم می‌باشد.»

در نامه به علی‌عسکری رئیس سازمان صدا و سیما، صریحا از او خواسته شده «خود را به رعایت عدالت تبلیغاتی ملزم بداند» و از پخش «برنامه‌های جاری رئیس‌جمهور محترم» خودداری کند.

رئیسی نوشته است: «انتظار این است به منظور برگزاری انتخاباتی «سالم، پرشور و رقابتی»، رسانه ملی خود را به رعایت عدالت تبلیغاتی ملزم بداند.»

اما «متأسفانه برخلاف روال معمول، اکنون برنامه‌های جاری رئیس‌جمهور محترم که یکی از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری می‌باشند، به طور پی در پی و پرحجم در صدا و سیما پوشش زنده و خبری پیدا می‌کند.»

بیشتر بخوانید، در صفحه ویژه انتخابات

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • من

    روحانی رییس جمهور است فعلا وطبیعیه که اعمال وکارکردهایش باید در صدا وسیما پخش شده وبه مردم خبر رسانی شود.حال تو رییسی هرکاری که در آستان رضوی انجام میدهی در صدا وسیما پخش بشودطبیعیه.مردم به روحانی رای خواهند داد تا مبادا از چاله در آمده وبه چاه بیافتیم.ایران با اصلاح تدریجی به کمک آگاهی مردم درست خواهد شد و با اغتشاش وانقلاب یا سر تعظیم آوردن برخودکامگی ودیکتاتوری بدتر خواهد شد