ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حماس: برگزاری نشست با فتح به سه شرط

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که در نشستی که قرار است با هیئت نمایندگی جنبش فتح به‌منظور رسیدن به آشتی ملی برگزار شود تنها به سه شرط شرکت خواهد کرد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کرد که در نشستی که قرار است با هیئت نمایندگی جنبش فتح به‌منظور رسیدن به آشتی ملی برگزار شود تنها به سه شرط شرکت خواهد کرد.

به‌گزارش خبرگزاری آناتولی، خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی حماس و معاون رهبر این گروه روز سه‌شنبه ۱۸ آوریل / ۲۹ فروردین در یک کنفرانس رسانه‌ای در غزه گفت حماس در صورتی در مذاکره با «فتح» شرکت خواهد کرد که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین «در تصمیم خود مبنی بر مالیات بر حقوق کارمندان دولت در غزه تجدیدنظر کند، مزایای اجتماعی را بپردازد، و مالیات بر سوخت را که به نیروگاه برق تحمیل شده لغو کند.»

خلیل الحیه همچنین گفت، افزون بر این، حماس درخواست کرده که دیدار با هیأت نمایندگی فتح در حضور گروه‌های فلسطینی برگزار شود، به‌طوری که آن‌ها هم «شاهد جریان مذاکرات» باشند.

حماس و فتح قرار است با میانجی‌گری قطر در نوار غزه دیدار کنند.

هدف از این مذاکرات پایان دادن به دو دستگی میان دو طرف و تشکیل دولت وحدت ملی و سازش سیاسی عنوان شده است.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ماه اکتبر گذشته به دوحه، پایتخت قطر سفر کرده بود. در این سفر او با میانجی‌گری محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، وزیر امور خارجه قطر با خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و اسماعیل هنیه، معاون مشعل دیدار و گفت‌وگو کرد.

حماس روز چهارشنبه ۱۲ آوریل / ۲۳ فروردین، از ازسرگیری مذاکرات آشتی با جنبش فتح استقبال کرد. صلاح البردویل، از رهبران بلندپایه حماس گفت که این جنبش از حضور هرگونه هیئتی از سوی فتح در غزه برای دست‌یابی به آشتی ملی استقبال می‌کند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Reza

    ای تروریست‌های کثافت، فقط به فکر دزدی و منافع خود هستند