ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

محسنی اژه‌ای: سرویس‌های بیگانه کانال‌های تلگرامی را هدایت می‌کنند

معاون اول قوه قضائیه می‌گوید چند ساعت پس از بازداشت مدیران کانال‌های تلگرامی، فعالیت این شبکه‌ها از سر گرفته شد و این نشان می‌دهد که این کانال‌ها از جای دیگری هدایت می‌شوند.

معاون اول قوه قضائیه می‌گوید چند ساعت پس از بازداشت مدیران کانال‌های تلگرامی، فعالیت این شبکه‌ها از سر گرفته شد و این نشان می‌دهد که این کانال‌ها از جای دیگری هدایت می‌شوند.

به‌رغم مخالفت وزارت اطلاعات با بازداشت مدیران کانال‌های تلگرامی طرفدار دولت، غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه همچنان از این بازداشت‌ها حمایت می‌کند.

به‌گزارش خبرگزاری میزان، غلامحسن محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه روز چهارشنبه ۳۰ فروردین در نشست مقامات قضائی و رؤسای دادگستری‌ها به موضوع بازداشت مدیران کانال‌های تلگرامی اشاره کرد و گفت فعالیت‌ها در فضای مجازی فردی نیست و «بسیاری از این‌ها وابسته به سرویس‌های بیگانه هستند و حتی شاید خودشان هم این موضوع را ندانند.»

او افزود: «در همین موضوع کانال‌های تلگرامی ۶ نفر در بازداشت هستند؛ اما ظرف چند ساعت پس از بازداشت دوباره کانال‌ها فعال شدند، این نشان می‌دهد که صاحبان اصلی این کانال‌ها فعالیت‌ها را هدایت می‌کنند.»

هفته آخر اسفندماه خبر دستگیری ۱۲ مدیر کانال‌های تلگرامی منتشر شد که بعد شش نفر از آن‌ها آزاد شدند. مدیران کانال‌های «اصلاح‌طلبان نیوز»، «اصلاحات نیوز»، «مجمع اصلاح‌طلبان» و «حامیان دولت» در میان بازداشت‌شدگان بودند. اتهام بازداشت‌شدگان «اقدام علیه امنیت ملی» عنوان شده است.

در همین حال امروز (چهارشنبه) مسعود پزشکیان، نایب رئیس اصلاح‌طلب مجلس و عضو هیئت رئیسه فراکسیون امید، شیوه برخورد با مدیران کانال‌های تلگرامی حامی دولت را نادرست خواند و خواهان روشن شدن تکلیف بازداشت‌شدگان شد.

پزشکیان گفت: «این درست نیست که هشداری ندهیم و ناگهان، ۱۲ کانال را ببندیم و اجازه ندهیم کسی این افراد را ببیند و تکلیف‌شان را هم روشن نکنیم که چرا و چگونه باید محاکمه شوند.»

پیش از این، در نشست علنی ۱۵ فروردین مجلس ایران علی مطهری، محمود صادقی، علیرضا رحیمی، مصطفی کواکبیان و غلامرضا حیدری، پنج تن از نمایندگان تهران به وزیر اطلاعات درباره بازداشت‌ مدیران کانال‌های تلگرامی تذکر دادند و از او توضیح خواستند.

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس نیز در همان روز بازداشت مدیران کانال‌های تلگرام را نادرست خوانده و گفته بود بهتر بود که هرگز این اتفاق‌ها نمی‌افتاد.

محمود علوی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی بازداشت مدیران کانال‌های تلگرامی را نادرست خوانده و گفته است جرمی برای آن‌ها نمی شناسد اما محسنی اژه‌ای می‌گوید: «مرجع صالح برای این‌که کسی مرتکب جرم شده یا نشده است وزیر اطلاعات نیست.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Omid

    آنهایی که حقوق بگیر. و جیره خوار این رژیم نیستن ،خصوصن بیکاران تحصیل کرده دانشگاهی تحت هیچ شرایطی نباید بروند رای بدهند..تا آخوندها بفمن جوانان تحصیل کرده خر نیستن و دیگه فریب نمیخورن.