ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

علم‌الهدی: با برگزاری کنسرت در سراسر کشور مخالفم

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ساز تازه‌ای کوک نکرده. به گفته علم‌الهدی کنسرت موسیقی «هنرکُش» است. پس در سراسر ایران باید آن را منع کرد.

احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی که مخالفت او با برگزاری کنسرت‌ها در مشهد جنجال‌برانگیز شد، در آخرین اظهارات خود در این‌باره گفته است با برگزاری کنسرت در سراسر کشور مخالف است چون کنسرت، «هنر کُش» است.

احمد علم‌الهدی: در دیگر کشورها کنسرت ابزار هنر است نه ابزار تفریح و عیاشی.

علم‌الهدی، عصر سه‌شنبه ۲۹ فروردین در نشستی با دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد گفت: «بنده ضد هنر نیستم، خود را بیش از هنرمندان طرفدار هنر می‌دانم چون اگر هنر در مسیر تعالی انسانی قرار گیرد، بهترین عبادت است.»

او با بیان این‌که همچون روح‌الله خمینی، رهبر انقلاب ایران و علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی موسیقی را حرام نمی‌داند و به «برخی از آهنگ‌ها» هم گوش می‌دهد، گفت: «با برگزاری کنسرت در سراسر کشور مخالفم چون کنسرت، "هنر کُش" است.»

او پیش از این، از کسانی که خواهان برگزاری کنسرت‌های موسیقی در خراسان‌ هستند خواسته بود که جای دیگری را برای زندگی انتخاب کنند.

به‌گفته احمد علم‌الهدی، «هنر مظلوم است اما مبدأ مظلومیت هنر مصادره شدن آن است». او گفت: «مظلومیت موسیقی این است که در دانشگاه کنسرت بگذارند و برای آن بیرون از دانشگاه بلیت بفروشند! در دیگر کشورها کنسرت ابزار هنر است نه ابزار تفریح و عیاشی.»

علم‌الهدی یکی از مخالفان سرسخت برگزاری کنسرت در مشهد بود که در پی مخالفت‌های او، در چند شهر دیگر از جمله قم نیز مراجع دینی شیعه با برگزاری کنسرت مخالفت کردند.

مخالفت با برگزاری کنسرت، لغو و برهم زدن کنسرت‌ها، و مخالفت با اجرای موسیقی توسط زنان از جمله چالش‌های مهم سه سال اخیر محافل موسیقی ایران بود. وزارت ارشاد دولت یازدهم به‌رغم آن‌که در حرف از برگزاری کنسرت‌ها حمایت می‌کرد در عمل به خواسته مخالفان کنسرت تمکین کرد و در چند شهر برگزاری کنسرت عملاً ممنوع شد.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.