ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترامپ: اقدام تروریستی پاریس تأثیر بزرگی بر انتخابات فرانسه می‌گذارد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از حمله تروریستی پنج‌شنبه شب در پاریس، در یک پیام توئیتری نوشت این حمله «تأثیر بزرگی بر انتخابات ریاست جمهوری فرانسه خواهد گذاشت».

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا پس از حمله تروریستی پنج‌شنبه شب در پاریس، در یک پیام توئیتری نوشت این حمله «تأثیر بزرگی بر انتخابات ریاست جمهوری فرانسه خواهد گذاشت».

دونالد ترامپ

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، ترامپ در این پیام که روز جمعه ۲۱ آوریل / یکم اردیبهشت بر صفحه توئیتر او منتشر شد نوشت: «یک حمله تروریستی دیگر به پاریس. مردم فرانسه برای مدت زمان طولانی آن را نخواهند پذیرفت. (این حمله) تأثیر بزرگی بر انتخابات ریاست جمهوری فرانسه خواهد گذاشت».

پنج‌شنبه شب ۲۰ آوریل / ۳۱ فروردین حدود ساعت ۲۱، همزمان با مناظره تلویزیونی کاندیداهای ریاست جمهوری فرانسه رخ داد یک مرد مهاجم به روی یک خودروی پلیس که در خیابان ایستاده بود آتش گشود و یک مأمور پلیس را کشت. او دو مأمور پلیس و یک گردشگر را نیز زخمی کرد و خود با گلوله پلیس کشته شد.

گروه «دولت اسلامی» (داعش) اعلام کرد که فرد مهاجم ابو یوسف نام دارد. او بلژیکی و وابسته به این گروه بود.

این حمله در آستانه انتخابات ریاست جمهوری فرانسه انجام شد که رقابت تنگاتنگی کاندیداهای آن در جریان است و تدابیر امنیتی شدیدی به‌منظور برگزاری آن تدارک دیده شده است.

باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین آمریکا نیز در یک گفت‌وگوی تلفنی با امانوئل ماکرون، کاندیدای مستقل انتخابات ریاست جمهوری فرانسه که یکی از بخت‌های اصلی پیروزی در این انتخابات است، این انتخابات را بسیار مهم ارزیابی کرد.

در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ موجی از ترورها فرانسه را فراگرفت و در مجموع ۲۳۸ نفر را به کام مرگ کشاند.

مقامات امنیتی فرانسه هفته گذشته نیز دو نفر را در مارسی بازداشت کردند که گفته می‌شود قصد داشتند در انتخابات دست به عملیات گسترده تروریستی بزنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.