ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«شمار کشته‌شدگان دو سال اخیر آتش‌نشانی تهران بیش از شهدای آن در جنگ است»

مسجدجامعی همچنین فاش کرد که نه تنها به مطالبات آتش‌نشان‌های معترض حادثه پلاسکو پاسخی داده نشده، بلکه آنها در مواردی با توبیخ و جابجایی اجباری مواجه شده‌اند.

به گفته یک عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران، شمار کشته‌شدگان دوسال گذشته آتش‌نشان‌های تهران در حوادث آتش‌سوزی، همچون فاجعه پلاسکو، بیش از کل شهدای آتش‌نشان تهران در جنگ هشت‌ساله ایران و عراق است.

یافتن وسایل آتش‌نشان‌های کشته‌شده در پلاسکو

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد مسجدجامعی با اعلام این خبر افزود که شهرداری تهران، ۱۹۸ میلیارد تومان از اعتبارات آتش‌نشانی را پرداخت نکرده است. شهرداری این اعتبارات را از محل اخذ عوارض دو درصدی تهیه کرده‌است.

او به‌علاوه توضیح داد که به دلیل فقدان تجهیزات کافی و پیشرفته در آتش‌نشانی اطفای حریق پلاسکو ناموفق بود. به گفته مسجد جامعی، «برای اطفای حریق در هر طبقه پلاسکو ۴۸۵ متر مکعب آب به طور مستقیم لازم بود که انتقال آب از سطح زمین تا ارتفاع ۴۰ متری با تجهیزات فعلی غیر ممکن بوده است.»

مجتمع تجاری پلاسکو صبح پنج‌شنبه ۳۰ دی ماه دچار آتش‌سوزی شد و در حالی که آتش‌نشانان برای مهار آن تلاش می‌کردند، ساختمان فرو ریخت و ده‌ها تن که اکثرا مأموران آتش‌نشانی بودند، زیر آوار مدفون شدند. آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو به مرگ دست‌کم ۲۲ نفر و مجروح شدن ۲۳۵ تن انجامید.

مسجدجامعی همچنین فاش کرد که نه تنها به مطالبات آتش‌نشان‌های معترض حادثه پلاسکو پاسخی داده نشده، بلکه آنها در مواردی با توبیخ و جابجایی اجباری مواجه شده‌اند.

او همچنین تخلیه دیرهنگام آتش‌نشان‌ها از پلاسکو را نتیجه ضعف مدیریت دانست و در این مورد دو فرضیه طرح کرد. نخست اینکه «دستور تخلیه صادر شده را شخص دیگری نقض کرده و دستور ماندن داده است که این خود نشانۀ ضعف مدیریت است و شائبه دیگر این است که وسایل ارتباطی به اندازۀ کافی وجود نداشته است و دستور تخلیه به عده‌ای نرسیده است، که این هم نشانه‌ای دیگر از ضعف مدیریت است.»

ماه گذشته هیأت ویژه گزارش ملی بررسی حادثه پلاسکو در گزارشی به عوامل این فاجعه پرداخت و شهرداری، آتش‌نشانی، پلیس، دولت و مردم، همه را مقصر دانست.

پس از این حادثه، جنجال‌ بر سر یافتن مقصران اصلی بالا گرفت. بسیاری شهرداری تهران را مسئول می‌دانستند، برخی انگشت اتهام را به سمت وزارت کشور و وزارت کار گرفتند، برخی بنیاد مستضعفان به عنوان مالک اصلی را مقصر اصلی به شمار آوردند، و انتقادها از عملکرد آتش‌نشانی، تجمع مردم در محل حادثه و پلیس نیز شنیده می‌شد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.