ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

روز رأی‌گیری در فرانسه برای انتخاب رئیس‌ جمهوری

رأی‌گیری در فرانسه از هشت صبح آغاز شده‌. ۴۷ میلیون فرانسوی در ۶۷ هزار حوزه رأی‌شان به صندوق می‌اندازند. ۳۰ درصد رأی‌دهندگان تا امروز هنوز تصمیم نگرفته‌بودند به چه کسی رأی دهند.

مردم فرانسه از صبح یک‌شنبه ۲۳ آوریل پای صندوق‌های رأی رفته‌اند تا در نخستین دور انتخابات ریاست‌جمهوری، دست به انتخابی مهم برای آینده اتحادیه اروپا بزنند.

چهار نامزد اصلی انتخابات، از راست: ژان لوک ملانشون، امانوئل ماکرون، فرانسوا فیون و مارین لوپن

نزدیک به ۴۷ میلیون رأی‌دهنده تحت شدیدترین تمهیدات امنیتی تصمیم‌گیری خواهند کرد که طرفداران اتحادیه اروپا بر سر کار خواهند آمد یا منتقدان آن. در دسته اول، امانوئل ماکرون، یک میانه‌روی تازه‌کار و بانکدار سابق، و فرانسوا فیون، محافظه‌کار راست‌گرا قرار دارند و در دسته دوم، ژان لوک ملانشون، نامزد چپ‌گرایان «فرانسه سرکش»، و بالاخره مارین لو پن، رهبر حزب راست افراطی «جبهه ملی».

علاوه بر این چهار تن، هفت نامزد دیگر نیز در انتخابات فرانسه حضور دارند اما شانس آنها برای کسب رأی کافی و ورود به دور دوم انتخابات بسیار اندک است. شاخص‌ترین نامزد بین آنها بنوا آمون، نامزد سوسیالیست‌ها است که پنج‌سال اخیر در قدرت بودند، اما به دلیل عملکرد ضعیف فرانسوا اولاند بدترین دوران تاریخ خود را می‌گذرانند.

موسسات نظرسنجی نشان داده اند که میزان رضایت مردمی از عملکرد فرانسوا اولاند در پایان ریاست‌جمهوری او تنها «چهار درصد» است.

بر اساس آخرین نظرسنجی‌های انتخاباتی، ماکرون  و لو پن با کسب حدود ۲۳ تا ۲۴ درصد آراء بیشترین شانس را برای رفتن به دور دوم انتخابات دارند. در صورت بروز چنین سناریویی، ماکرون از بخت بیشتری برای پیروزی نهایی در برابر لوپن برخوردار است.

با این حال، ۳۰ درصد رأی‌دهندگان فرانسوی تا همین امروز هنوز تصمیم خود را نگرفته‌بودند.

رأی‌گیری در فرانسه از هشت صبح آغاز شده‌است. حدود ۶۷ هزار حوزه رأی‌گیری در سرتاسر این کشور وجود دارد و ۴۷ میلیون فرانسوی طبق قوانین برای شرکت در آن ثبت‌نام کرده‌اند.

زمان رأی‌گیری در حوزه‌های کوچک‌تر ساعت ۱۹ و در شهرهای بزرگ ساعت ۲۰ پایان می‌یابد. انتظار می‌رود که تا ساعت ۲۱ نتایج این انتخابات مشخص شود.

بیشتر بخوانید

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.