ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله شانزلیزه تأثیری بر میزان مشارکت فرانسوی‌ها در انتخابات نگذاشته است

میزان مشارکت فرانسوی‌ها در انتخابات ریاست‌جهوری ۶۹.۴۲ درصد بوده است، کمی کمتر از نزح مشارکت ۷۰.۵۹ درصدی مردم در سال ۲۰۱۲، در همین ساعت.

سه روز پیش، بلوار معروف شانر‌لیزه در پاریس صحنه حمله تروریستی مردی با اسلحه به خودروی پلیس بود. با این حال، آن طور که نرخ حضور شهروندان فرانسوی پای صندوق‌های رأی نشان می‌دهد، این واقعه بر میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست‌جمهوری تأثیری نگذاشته است.

یازده نامزد در یازدهمین انتخابات جمهوی پنجمین فرانسه در سال ۲۰۱۷ باهم رقابت می‌کنند

وزارت کشور در فرانسه اعلام کرده است که میزان مشارکت فرانسوی‌ها در انتخابات تا ساعت ۱۷ به وقت اروپای مرکزی ۶۹.۴۲ درصد بوده است، کمی کمتر از نزح مشارکت ۷۰.۵۹ درصدی مردم در سال ۲۰۱۲، در همین ساعت. تا ظهر امروز نرخ مشارکت ۲۸.۵۴ درصد و کم بالاتر از درصد مشارکت مردم در سال ۲۰۱۲ بود.

انتخابات ریاست‌جمهوری امروز در فرانسه، درحالی تحت تدابیر امنیتی و شرایط وضعیت فوق‌العاده برگزار می‌شود که سه روز پیش، همزمان با مناظره تلویزیونی نامزدهای انتخابات، ابو یوسف، بلژیکی و وابسته به داعش به روی یک خودروی پلیس در خیابان شانزلیزه آتش گشود. در این حادثه یک مأمور پلیس و مهاجم کشته شدند. یک عابر و دو مأمور دیگر پلیس نیز زخمی شدند.

نگرانی از تکرار حوادث تروریستی باعث شده، نیروهای امنیتی از مردم بخواهند از شکل دادن به صف‌های طویل انتخاباتی خودداری کنند.

از میان ۱۱ نامزد حاضر در انتخابات، مارین لوپن از حزب راست افراطی «جبهه ملی»، امانوئل ماکرون میانه‌رو، فرانسوا فیون، نامزد جمهوری‌خواه، و ژان لوک ملانشون، نامزد چپگرای «فرانسه سرکش» بیشترین شانس را برای حضور در دور دوم انتخابات دارند.

دفاتر رأی‌گیری از ساعت ۸ صبح باز‌ بودند، و در ساعت ۱۹ (در شهرهای بزرگ، ساعت ۲۰) بسته خواهند شد.

♦ پی نوشت

پیشتازی ماکرون و لوپن

دور دوم انتخابات، در هفتم ماه مه برگزار خواهد شد.

پرونده انتخابات ریاست‌جمهوری در زمانه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.