ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«ایرانی‌ها در سال گذشته بیش از ۲۹۰ میلیارد تومان صدقه داده‌اند»

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد می‌گوید مردم ایران در سال ۹۵ بیش از ۲۹۰ میلیارد تومان #صدقه پرداخت کرده‌اند. این‌که چه میزان از این صدقه‌ها در ایران به دست نیازمندان واقعی می‌رسد، دشوار است.

علی‌محمد ذوالفقاری، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد می‌گوید مردم ایران در سال ۹۵ بیش از ۲۹۰ میلیارد تومان صدقه پرداخت کرده‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علی‌محمد ذوالفقاری، دوشنبه ۲۴ آوریل / ۴ اردیبهشت ضمن اعلام این خبر گفت: «پرداخت صدقه از طریق روش‌های مختلفی همچون صندوق‌های صدقات، مراکز نیکوکاری، روش‌های نوین و کمک‌های مستقیم موردی خیران در کشور انجام می‌شود.»

میزان پرداخت صدقه طی سال ۹۵ از طریق صندوق‌های صدقات حدود ۲۷۰ میلیارد تومان، از طریق «روش‌های نوین» حدود ۱۱ میلیارد تومان، از طریق مراکز نیکوکاری حدود شش میلیارد تومان و کمک‌های موردی نیز حدود پنج میلیارد تومان بوده است.

ذوالفقاری بر اساس این محاسبات گفت: «هر ایرانی در سال گذشته به‌طور متوسط حدود ۳۷۰۰ تومان صدقه پرداخت کرده است.»

او افزود: «هر یک از خیران روزانه ۱۰ تومان و ماهیانه ۳۰۰ تومان صدقه پرداخت کرده‌اند که این مبلغ در مقایسه با مدت مشابه رشد قابل توجهی داشته است.»

بیشترین جمع‌آوری صدقه به‌ترتیب در استان‌های خوزستان، گلستان، آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و زنجان انجام شده است.

این‌که چه میزان از این صدقه‌ها در ایران به دست نیازمندان واقعی می‌رسد، دشوار است. بر اساس گزارشی که هشتم اسفندماه سال گذشته در روزنامه «شهروند» منتشر شد، هفت هزار مؤسسه خیریه ایران صورت‌های مالی خود را پنهان نگه می‌دارند.

غلامحسین دوانی، عضو شورای عالی انجمن حسابداران خبره ایران به روزنامه «شهروند» گفته بود که خیریه‌ها به «ابزارهایی برای سوءاستفاده» و «مراکز پولشویی» تبدیل شده و افزون بر آن در واردات و ساختمان‌سازی نیز ورود کرده‌اند.

جمع‌آوری صدقه در ایران در حالی افزایش داشته که رشوه‌خواری و فساد مالی نیز در سال‌های اخیر شدت کم‌سابقه‌ای در ایران یافته و تقریباً ماهی نیست که خبری از این بزهکاری‌ها منتشر نشود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.