ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«۶ میلیون و ۴۰۰ هزار ایرانی دچار افسردگی هستند»

بیش از ۱۲ درصد از مردم ساکن در ایران به افسردگی مبتلا هستند. مسئولان دولتی می‌گویند: بیکاری و درآمد پایین از عوامل موثر در بروز افسردگی است.

بیش از ۱۲ درصد از مردم ساکن در ایران به افسردگی مبتلا هستند.

عکس- آرشیو

احمد حاجبی مدیر دفتر سلامت روانی، اجتماعی، اعتیاد وزارت بهداشت و درمان ایران گفت که ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار ایرانی دچار افسردگی هستند.

به گفته این مقام مسئول از هر ۱۰ نفر ساکن در ایران ۳.۵ نیم نفر از خدمات درمانی افسردگی بهره می‌برند.

حاجبی افزایش افسردگی در ایران را «نگران کننده» خواند اما در باره علت افزایش آن توضیحی ارائه نکرد.

حاجبی ۱۹ فروردین امسال گفته بود که ۲۳.۶ درصد از جمعیت ایران به یکی از انواع اختلال‌های روانی مبتلا هستند. به گفته او شیوع افسردگی در زنان ۱۶.۵ درصد و در مردان ۱۰.۵ درصد است.

حاجبی همچنین شیوع افسردگی در مناطق شهری را بیشتر از مناطق روستایی دانسته و گفته بود که «بیکاری و درآمد پایین از عوامل موثر در بروز افسردگی است.»

مدیر دفتر سلامت روانی وزارت بهداشت و درمان ایران یکی از پیامدهای افسردگی را «خودکشی» دانست اما جزئیاتی در باره میزان خودکشی در ایران طی سال گذشته اعلام نکرد.

وب‌سایت «مهرخانه» فروردین امسال نرخ خودکشی در ایران ۳ تا ۵ نفر در هر یکصد هزار نفر گزارش کرد. بر پایه این گزارش در سال ۹۴، ۴ هزار و ۲۰ نفر در ایران به دلیل خودکشی جان خود را از دست داده‌اند که بیشتر آنان جوان بوده‌اند.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که نرخ خودکشی در استان‌های ایلام، کرمانشاه و لرستان بیشتر از سایر مناطق ایران است.

کرمانشاه با ۲۰ درصد بیشترین نرخ بیکاری را دارد. نرخ بیکاری استان کرمانشاه در سه دهه گذشته همواره دو رقمی و بالاتر از میانگین نرخ بیکاری در ایران بوده است.

علاوه بر این به گفته مسئولان محلی نزدیک به ۵۰ درصد جوانان ۱۵ تا ۲۹ ساله در استان لرستان بیکار هستند.

انوشیروان محسنی‌بندپی، رییس سازمان بهزیستی ایران اسفند ۹۵ اعلام کرد که مداخله اورژانس اجتماعی مانع از خودکشی ۴ هزار و ۲۲۰ نفر شده است. به گفته او از این تعداد ۲ هزار و ۸۸۰ نفر زن و یک هزار و ۴۴۰ نفر مرد بوده‌اند.

در همین زمینه

«در ایران بیش از ۸۰۰ هزار نفر اختلال شدید روانی دارند»

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.