ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

عیسی سحرخیز آزاد شد

عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار منتقد با پایان دوران محکومیت‌اش از زندان اوین آزاد شد. قرار است چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت دادگاه جدیدی برای این روزنامه‌نگار و فعال سیاسی برگزار شود.

عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار منتقد با پایان دوران محکومیت‌اش از زندان اوین آزاد شد.

عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار منتقد

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سحرخیز بعدازظهر سه‌شنبه ۵ اردیبهشت از زندان آزاد شد.

این روزنامه‌نگار زندانی به ۲۱ ماه زندان محکوم شده بود. دادگاه انقلاب بخشی از خاطرات زندان عیسی سحرخیز به نام «کازینو سیدعلی» در زندان رجایی‌شهر را مصداق توهین به رهبر ایران دانسته است.

محمود علیزاده‌ طباطبایی، وکیل‌مدافع عیسی سحرخیز مهرماه سال گذشته از درخواست آزادی مشروط موکلش خبر داده بود.

سحرخیز که از روزنامه‌نگاران باسابقه ایران است ۱۱ آبان‌ ماه توسط نیروهای سازمان اطلاعات سپاه پاسداران در جریان پروژه‌ای با عنوان پروژه نفوذ، همراه با آفرین چیت‌ساز، احسان مازندرانی، سامان صفرزایی و داود اسدی بازداشت شد. این افراد (به غیر از عیسی سحرخیز) در دادگاه بدوی با احکام حبس از پنج تا ۱۰ سال روبه‌رو شدند که این حکم‌ها در دادگاه تجدیدنظر کاهش یافتند.

سحرخیز چند روز پس از انتخابات بحث‌برانگیز ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ نیز بازداشت شده بود. او در دو حکم جداگانه به سه سال و سپس یک سال و نیم زندان محکوم شد و در نهایت مهرماه ۱۳۹۲ از زندان آزاد شد.

سحر‌خیز در دوران زندان دو بار اعتصاب غذای تر (۴۹ و ۲۶ روز) و یک بار اعتصاب غذای خشک (پنج روز) کرد.

قرار است چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت دادگاه جدیدی برای این روزنامه‌نگار و فعال سیاسی برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.