ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ابراهیم رئیسی و مسئله همراهی همکار سابقش، قاضی سعید مرتضوی

عکس‌هایی از سعید مرتضوی در سخنرانی ابراهیم رئیسی در یزد منتشر شده. نامزد اصول‌گرایان اطلاعیه داده که همراهی همکار پیشین‌اش در این سفرها به او ربط ندارد.

ابراهیم رئیسی، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران در بیرجند سخنرانی داشت و سپس از راه طبس برای ادامه تبلیغات انتخاباتی‌اش وارد یزد شد. عکس‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد سعید مرتضوی، دادستان پیشین تهران که به خاطر مشارکتش در قتل سه نفر از معترضان انتخابات سال ۸۸  از سمتش عزل شد، تولیت آستان قدس رضوی و مهم‌ترین نامزد تشکل اصول‌گرایان – موسوم به جمنا – را در این سفر همراهی کرده است.

سعید مرتضوی در جمع یاران ابراهیم رئیسی در مسجد بزرگ روضه محمدیه یزد

روابط عمومی ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده که رئیسی «به دعوت اقشار مختلف مردم و علما» به شهرهای مختلف ایران سفر می‌کند و این سفرها ربطی به «افراد و جریان‌های خاص سیاسی» ندارد. ستاد انتخاباتی رئیسی دائما در حال تغییر است، اما بیشتر عناصر "جبهه پایداری" در آن دیده می‌شود. سران این جریان، که به «دلواپسان» شهرت دارد، از پشتیبانان سعید مرتضوی بودند.

در اطلاعیه ستاد رئیسی گفته می‌شود که آشنایی و معاشرت ابراهیم رئیسی با سعید مرتضوی «شایعه‌سازی کانال‌ها و شبکه‌های معلوم‌الحال» است.

در تصاویری که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، در مسجد بزرگ روضه محمدیه یزد، سعید مرتضوی هنگام سخنرانی ابراهیم رئیسی حضور دارد.

ستاد انتخاباتی ابراهیم رئیسی می‌گوید تصاویر سعید مرتضوی به قصد بدنام کردن نامزد اصول‌گرایان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده. آن هم به این دلیل که رقبای رئیسی از استقبال مردم از او به وحشت افتاده‌اند.

سعید مرتضوی از همکاران ابراهیم رئیسی در دستگاه قوه قضائیه بود. اتحادیه اروپا او را به دلیل نقشی که در سرکوب حقوق شهروندان ایرانی ایفا کرده، از ورود به کشورهای اتحادیه اروپا منع کرده است. توقیف فله‌ای نشریات اصلاح‌طلب، دستگیری و محاکمه گسترده دانشجویان و فعالان سیاسی، احتمال مشارکت در قتل زهرا کاظمی، عکاس ایرانی – کانادایی فقط بخشی از کارنامه سعید مرتضوی در قوه قضائیه ایران است.

ابراهیم رئیسی هم که یکی از اعضای چهار نفره هیأت مرگ در قتل عام زندانیان سیاسی بود، مانند سعید مرتضوی در سال‌های ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۳ دادستان تهران و به یک معنا همکار او بود.

رئیسی همچنین یکی از سه نفری بود که موضوع آزار جنسی معترضان بازداشت‌شده در کهریزک را بررسی کرد. از این نظر کهریزک، نقطه دیگری‌ست که او را به همکارش سعید مرتضوی پیوند می‌دهد.

نظرسنجی درباره کاندیداهای نظام برای انتخابات ریاست جمهوری

موضع سیاسی و منش و جهان‌بینی این کاندیداهای نظام برای انتخابات ریاست جمهوری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

بیشتر بخوانید، در صفحه ویژه انتخابات

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • میر ز ا رضا

    میثم (پسر خامنه ای شاید؟!؟) انتصاب این کاندیداها فرزند این مملکت (به قول سرکار البته) از جانب رب العالمین صورت گرفته بدون هیچ شک و تردید. چرا که بر طبق آیه های ۱۲ و ۱۳ از سوره فجر در قرآن مجید خداوند عذاب (رجال به قول سرکار البته) خود را منصوب اقوامی میسازد که غرق در فسادند.

  • میثم

    بابا بی خودی خودتون رو عذاب ندین همه کاندیداها فرزند این مملکت و خار چشم شماها هستن و خودتون رو هم بکشید مردم به یکی از این رجال رای خواهند داد.

  • میر ز ا رضا

    چه همکاری و چه غیرهمکاری کوچکترین تفاوتی نمیکند. مساله همراهی و همصدای و همپایی و همجنایی و همشبکه ای است. وقتی عضو و شاخه و یا عنصری از یک نظام حکومتی فاسق و تبهکاری باشی چه تفاوتی دارد که نام و عنوانت چه باشد؟!؟