ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

فرانسه: حکومت اسد مسئول حمله شیمیایی به خان شیخون است

فرانسه می‌گوید رژیم بشار اسد مسئول حمله شیمیایی با گاز سارین به شهر خان شیخون است.

فرانسه می‌گوید رژیم بشار اسد مسئول حمله شیمیایی با گاز سارین به شهر خان شیخون است.

ژان مارک ارو، وزیر امور خارجه فرانسه

ژان مارک ارو، وزیر امور خارجه فرانسه چهارشنبه ۲۶ آوریل / ۶ اردیبهشت گفت بر اساس اطلاعات سرویس امنیتی فرانسه این رژیم سوریه بود که در حمله شیمیایی به شهر خان شیخون از گاز سارین استفاده کرد.

به‌گفته وزیر خارجه فرانسه سرویس امنیتی این کشور گفته است که مخالفان حکومت اسد قادر به تولید گاز سارین نیستند و در حمله به خان شیخون از ماده شیمیایی «هگزامین» استفاده شده که رژیم سوریه از آن به‌منظور تولید گاز سمی اعصاب استفاده می‌کند.

در حملات شیمیایی ۴ آوریل / ۱۵ فروردین به خان شیخون واقع در استان ادلب در شمال غرب سوریه دست‌کم ۹۰ نفر، از جمله ۳۱ کودک کشته شدند. کشورهای غربی حکومت سوریه را مسئول این حمله می‌دانند اما سوریه و هم‌پیمان اصلی‌اش روسیه، شورشیان را عامل آن می‌دانند و می‌گویند شورشیان در انباری سلاح‌های شیمیایی را ذخیره کرده بودند.

وزارت دفاع روسیه دوشنبه ۲۴ آوریل / ۴ اردیبهشت اعلام کرد که رژیم بشار اسد آماده است تا در خان شیخون، شهر تحت کنترل شورشیان، آتش‌بس برقرار شود تا کارشناسان بین‌المللی بتوانند درباره حمله شیمیایی اوایل ماه آوریل به این شهر تحقیق کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.