ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ترکیه در دومین روز پیاپی مواضع کردها را بمباران کرد

ارتش ترکیه اعلام کرده که یک سنگر و دو مخفیگاه شبه‌نظامیان کرد در منطقه الذب را منهدم کرده. وزارت خارجه ترکیه می‌گوید روسیه، آمریکا و عراق از این عملیات مطلع بوده‌اند.

جنگنده‌های شکاری ترکیه در دومین روز پیاپی مواضع شبه‌نظامیان کرد در شمال عراق را بمباران کردند. در این حمله دست‌کم شش تن از شبه‌نظامیان کرد کشته شدند.

یک فرمانده آمریکایی با یک فرمانده «یگان‌های مدافع خلق» مواضع بمباران شده توسط ارتش ترکیه در سوریه را بررسی می‌کنند

در بیانیه‌ای که ارتش ترکیه صادر کرده گفته شده که جنگنده‌های شکاری ترکیه مواضع شبه‌نظامیان کرد در منطقه «الذاب» را بمباران کرده‌اند.

این منطقه در نوار مرزی بین ترکیه واقع شده و به خاطر رودخانه‌ الذاب شهرت دارد.

ارتش ترکیه اعلام کرده است که یک سنگر و دو مخفیگاه شبه‌نظامیان کرد را منهدم کرده. شبه‌نظامیان کرد ظاهراً در حال تدارک یک عملیات علیه ارتش ترکیه بوده‌اند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که مواضع بمباران شده به حزب کارگران کردستان (پ ک ک) تعلق داشته.

این دومین حمله جنگنده‌های شکاری ترکیه به مواضع پ ک ک است. ارتش ترکیه در نخستین ساعات سه‌شنبه ۲۵ آوریل مواضع کردها در منطقه سنجار عراق و در شمال شرق سوریه را هم بمباران کرد. ابتدا اعلام شده بود که در این حملات ۲۰ نفر کشته شدند، اما بعداً معلوم شد که دست‌کم ۷۰ نفر از شبه‌نظامیان «یگان‌های مدافع خلق»   (YPG) در این بمباران جان خود را از دست دادند.

ترکیه گمان می‌کند شبه‌نظامیان «یگان‌های مدافع خلق» با جدایی‌طلبان کرد در خاک خود در ارتباط اند. نیروهای پیشمرگه عراق که با ترکیه همکاری دارند، گزارش داده‌اند که در حمله ارتش ترکیه در روز گذشته چند تن از پیشمرگه‌های کرد کشته شده‌اند.

دولت عراق این حملات در خاک خود را محکوم کرده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته است: «ما خیلی نگرانیم، عمیقاً نگرانیم که ترکیه حملات هوایی در شمال سوریه و همچنین شمال عراق را بدون هماهنگی مناسب با آمریکا یا ائتلاف گسترده‌تر بین المللی ضدداعش انجام داده  باشد.»

مارک تونر گفته است: «ما این نگرانی‌ها را مستقیماً با دولت ترکیه در میان گذاشته‌ایم.»

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با دفاع از این حملات به خبرگزاری رویترز گفته است: «ما موظف به اتخاذ تدابیری هستیم. باید گام‌هایی برداریم. ما این را به اطلاع آمریکا و روسیه رساندیم و با دولت عراق هم در میان می‌گذاریم. این عملیاتی است که بارزانی (رئیس دولت کردستان عراق) از آن مطلع شده بود.»

چهارشنبه ۲۶ آوریل حسین مفت‌اوغلو، سخنگوی وزارت خارجه ترکیه اعلام کرد که هم در سطح دیپلماتیک و هم در سطح نظامی، آمریکا، روسیه و دولت عراق از این بمباران‌ها مطلع بوده‌اند.

به گفته مفت‌اوغلو، مرکز فرماندهی ائتلاف ضد داعش در قطر هم از این حملات مطلع شده بود.

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به این بمباران‌ها به توئیتی بسنده کرده. بهرام صادقی در توئیتر نوشته است: «نقض حاکمیت ملی کشورها با هر انگیزه‌ای خلاف موازین و موجب بی‌ثباتی است.»

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه از ماه‌ها پیش گفته است که پ‌ک‌ک در منطقه سنجار در شمال غرب عراق و در ۱۱۵ کیلومتری مرز ترکیه نفوذ کرده و آنکارا اجازه نمی‌دهد که آین «سازمان جدایی‌طلب» در این منطقه فعالیت کند.

پ‌ک‌ک از سال ۱۹۸۴ برای کسب خودمختاری علیه دولت مرکزی ترکیه سلاح به‌دست گرفته است. ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا این حزب را یک سازمان تروریستی می‌شناسند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.