ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزیر اطلاعات: دیپلمات ایرانی در مصر اشتباهی بازداشت شده بود

<p>وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از آزادی قاسم حسینی، دیپلمات ایرانی دستگیر شده در مصر خبر داد.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات اعلام کرده است که مصری&zwnj;ها دیپلمات ایرانی را اشتباهاً به&zwnj;جای شخص دیگری که مورد نظرشان بود دستگیر کرده بودند که پس از پوزش از ایران وی را بعد از دو ساعت آزاد کردند.</p> <p><br /> خبر بازداشت دیپلمات ایرانی در مصر را روز گذشته هشتم خردادماه یک رسانه دولتی منتشر و یک مقام قضایی نیز تأیید کرده بود. </p> <p><br /> با وجود گزارش خبرگزاری دولتی مصر (منا) در روز گذشته، مبنی بر بازجویی از قاسم حسینی، دیپلمات ایرانی که در دفتر حافظ منافع ایران در قاهره کار می&zwnj;کند، اين دفتر چنين خبری را تکذیب نمود.</p> <p><br /> به گفته منا، حسینی که چند روز پیش بازداشت شد، به &laquo;جاسوسی برای کشوری خارجی (ایران) به قصد صدمه زدن به منافع مصر&raquo; متهم شده بود.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>رجانیوز &laquo;تيم امنيتی&raquo; رئيس سابق سازمان امنيت مصر را &laquo;پشت پرده&raquo; بازداشت موقت ديپلمات ايرانی دانست</p> </blockquote> <p>تارنمای رجانیوز نزدیک به منابع امنیتی ایران نیز امروز پس از سخنان وزیر اطلاعات مبنی بر آزادی قاسم حسینی در گزارشی اعلام کرد: &laquo;تيم امنيتی عمر سليمان، رئيس سابق سازمان اطلاعات و امنيت مصر پشت پرده بازداشت موقت ديپلمات ايرانی بوده و بلافاصله پس از بازداشت اين ديپلمات از طريق روزنامه &quot;الاهرام&quot; مصر اين خبر را رسانه&zwnj;ای کرده است.&raquo;</p> <p><br /> گفتنی است ایران و مصر در زمان حکومت حسنی مبارک در مصر، هیچ&zwnj;گونه ارتباطی با هم نداشتند. تهران در سال ۱۹۸۰ در اعتراض به امضای قرارداد صلح بین اسرائیل و این کشور و همچنین پذیرفتن محمدرضا پهلوی، آخرین شاه ایران روابط سیاسی&zwnj;اش را با قاهره قطع کرد.</p> <p><br /> در زمان رياست جمهوری محمد خاتمی، وی پس از ۲۰ سال قطع روابط ايران با مصر، ۱۹ آذرماه ۱۳۸۲ در اجلاس سران درباره جامعه اطلاعات در ژنو با حسنی مبارک رئيس جمهوری وقت مصر ديدار و گفت&zwnj;وگو کرد.<br /> در ارديبهشت&zwnj;ماه ۱۳۸۶ نيز محمود احمدی&zwnj;نژاد، رئيس جمهور ايران اعلام کرد: &laquo;آماده هستيم تا اگر همين امروز دولت مصر اعلام آمادگی کند، سفارت&zwnj;مان را در آن داير کنيم.&raquo; </p> <p><br /> پس از سقوط دولت حسنی مبارک در فوریه امسال، مصر و ايران علاقه&zwnj;مندی خود برای از سرگیری روابط را ابراز کرده&zwnj;اند.<br /> &nbsp;</p>

وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران از آزادی قاسم حسینی، دیپلمات ایرانی دستگیر شده در مصر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات اعلام کرده است که مصری‌ها دیپلمات ایرانی را اشتباهاً به‌جای شخص دیگری که مورد نظرشان بود دستگیر کرده بودند که پس از پوزش از ایران وی را بعد از دو ساعت آزاد کردند.

خبر بازداشت دیپلمات ایرانی در مصر را روز گذشته هشتم خردادماه یک رسانه دولتی منتشر و یک مقام قضایی نیز تأیید کرده بود.

با وجود گزارش خبرگزاری دولتی مصر (منا) در روز گذشته، مبنی بر بازجویی از قاسم حسینی، دیپلمات ایرانی که در دفتر حافظ منافع ایران در قاهره کار می‌کند، اين دفتر چنين خبری را تکذیب نمود.

به گفته منا، حسینی که چند روز پیش بازداشت شد، به «جاسوسی برای کشوری خارجی (ایران) به قصد صدمه زدن به منافع مصر» متهم شده بود.

رجانیوز «تيم امنيتی» رئيس سابق سازمان امنيت مصر را «پشت پرده» بازداشت موقت ديپلمات ايرانی دانست

تارنمای رجانیوز نزدیک به منابع امنیتی ایران نیز امروز پس از سخنان وزیر اطلاعات مبنی بر آزادی قاسم حسینی در گزارشی اعلام کرد: «تيم امنيتی عمر سليمان، رئيس سابق سازمان اطلاعات و امنيت مصر پشت پرده بازداشت موقت ديپلمات ايرانی بوده و بلافاصله پس از بازداشت اين ديپلمات از طريق روزنامه "الاهرام" مصر اين خبر را رسانه‌ای کرده است.»

گفتنی است ایران و مصر در زمان حکومت حسنی مبارک در مصر، هیچ‌گونه ارتباطی با هم نداشتند. تهران در سال ۱۹۸۰ در اعتراض به امضای قرارداد صلح بین اسرائیل و این کشور و همچنین پذیرفتن محمدرضا پهلوی، آخرین شاه ایران روابط سیاسی‌اش را با قاهره قطع کرد.

در زمان رياست جمهوری محمد خاتمی، وی پس از ۲۰ سال قطع روابط ايران با مصر، ۱۹ آذرماه ۱۳۸۲ در اجلاس سران درباره جامعه اطلاعات در ژنو با حسنی مبارک رئيس جمهوری وقت مصر ديدار و گفت‌وگو کرد.
در ارديبهشت‌ماه ۱۳۸۶ نيز محمود احمدی‌نژاد، رئيس جمهور ايران اعلام کرد: «آماده هستيم تا اگر همين امروز دولت مصر اعلام آمادگی کند، سفارت‌مان را در آن داير کنيم.»

پس از سقوط دولت حسنی مبارک در فوریه امسال، مصر و ايران علاقه‌مندی خود برای از سرگیری روابط را ابراز کرده‌اند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.