ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

چند کشته در حمله به یک پایگاه نظامی در کشمیر هند

شبه‌نظامیان جدایی‌طلب در نخستین ساعات پنج‌شنبه ۲۷ آوریل / ۷ اردیبهشت به یک پایگاه نظامی در کشمیر هند، در نزدیکی خط مرزی پاکستان و هند حمله کرده و سه سرباز را کشتند.

شبه‌نظامیان جدایی‌طلب در نخستین ساعات پنج‌شنبه ۲۷ آوریل / ۷ اردیبهشت به یک پایگاه نظامی در کشمیر هند، در نزدیکی خط مرزی پاکستان و هند حمله کرده و سه سرباز را کشتند.

نیروهای امنیتی هند در کشمیر ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش رویترز، یک سخنگوی ارتش هند اعلام کرد که دو مهاجم با شلیک سربازان این کشور کشته شدند.

هند پاکستان را متهم می‌کند که از جدایی‌طلبان کشمیر حمایت می‌کند اما پاکستان این اتهام را رد می‌کند. با این حال خشم مردم در این منطقه با اکثریت مسلمان علیه مقامات هند گسترش یافته است.

در هفته‌های اخیر هزاران نفر از مردم کشمیر به خیابان‌ها آمدند و علیه خشونت نیروهای امنیتی هند دست به اعتراض زدند. این اعتراضات در پی پخش ویدئویی صورت گرفت که در آن نشان داده می‌شد مردی در جلوی یک خودرو نیروهای امنیتی به‌عنوان سپر انسانی بسته شده بود.

مقامات هندی روز چهارشنبه ۲۶ آوریل / ۶ اردیبهشت به‌منظور جلوگیری از پخش این تصاویر ۲۲ سایت اینترنتی در کشمیر را به‌مدت یک ماه مسدود کردند.

کشمیر در منطقه هیمالیا، منطقه‌ مورد مناقشه هر دو دولت هند و پاکستان است و گرچه بین این دو کشور تقسیم شده، هر دو دولت ادعای مالکیت تمام آن را دارند. هند و پاکستان تا کنون سه بار با یکدیگر جنگیده‌اند که دو بار آن بر سر کنترل کشمیر بوده است.

این دو دولت سال ۲۰۰۳ آتش‌بس بر سر نزاع‌های کشمیر را پذیرفتند اما باز هم تاکنون بارها به روی یکدیگر و غیرنظامیان کشمیر آتش گشوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.