ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

خامنه‌ای: هجوم جوانان به جلسات قرآنی

مشاهدات عینی حاکی از عدم استقبال جوانان از جلسات دینی، با وجود سرمایه‌گذاری سنگین دولتی است.

به گزارش خبرگزاری‌های دولتی امروز "اساتید، قاریان و حافظان برترِ شرکت‌کننده در سی و چهارمین دوره‌ی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم" به حضور رهبر جمهوری اسلامی رفتند.

خامنه‌ای در جمع قاریان
خامنه‌ای در جمع قاریان

آیت الله خامنه‌ای، ولی فقیه، در سخنانی در حضور قاریان گفت که با انقلاب اسلامی قرآن‌خوانی رواج یافته به طوری که «امروز هرجا در کشور یک جلسه قرآنی اعلام بشود، هجوم جوانان به آن جلسات فراوان خواهد بود.»

این در حالی است که مشاهدات عینی حاکی از عدم استقبال جوانان از چنین جلساتی، با وجود سرمایه‌گذاری سنگین دولتی است.

ماجرای افشای قضیه سعید طوسی، قاری مشهور و محبوب خامنه‌ای نیز باعث سوء شهرت بیشتر قاریان شده است.

دیروز غلامحسین محسنی اژه‌ای، معاون اول قوه قضايبه، پرونده قاری قرآن متهم به تجاوز به شاگردانش را عملا مختومه اعلام کرد.

در همین زمینه

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Omid

    اونجا آدمه دروغگو

  • میر ز ا رضا

    جناب م.ت «قران کتابی است بشری و ساخته و پرداخته ی ذهن پویای محمد مصطفی که با گذشت ۲۰ سال تحقیق و تفحص و پزوهش در متون عهد عتیق و جدید به رموز آن متون پی برد و با استفاده از اهنگ شعر و اوزان در زبان عربی با آهنگی دلنشین و عرفانی آنرا سرود . که بعد ها به یک کتاب بدل گشت .» لطف نموده و قبل از مرقوم نمودن ... تاریخ را حداقل بصورت اجمالی مرور بفرمایید. برای مثال محمد مصطفی پیامبر خدا یک عرب چادرنشین در بیابان بود که بیسواد بود و نه میتوانست بخواند و نه بنویسد. پس ۲۰ سال تحیق و تفحص ایشان در کتب عهد عتیق و مدرن و غیره پیشکش حضرتعالی!!!

  • م ت

    قرآن همانند تمام کتب تاریخی دیگر در حوزه ی اجتماعی مجموعه ای است از پندها و اندرزها و اخلاقیات و مسایل حقوقی مخصوص دوره و زمانه ی خودش. همچنین مجموعه ای از افسانه ها و داستانهای حماسی و اندکی هم مفاهیمی در حوزه ی علوم و تاریخ و فلسفه که با زبان یک سیاست مدار با ذکاوت و با هوشمندی تمام از کانال اعتقادات خرافه گونه و تعصبات کور قبیله ای عبور داده شده و از گفتگوی محمد با خدای خیالی خودش حکایت میکند. از این رو قرآن را بایستی در بازه ی زمانی خودش مورد تحلیل و قضاوت قرار داد . یعنی نباید مثلا حقوق زنان را با دوره زمانه ی امروز ما ، در آن باز تعریف کرد و مورد سنجش قرار داد . باید در زمان خودش که اکثرا کودکان و نوزادان دختر را در پیشگاه خدایان و بتها قربانی می کردند و زنده زنده به گور می انداختند ، باز جست. در چنین وضعی محمد با ادبیاتی ماورایی و الهی دستور به قربانی کردن گوسفند داده است تا عطش قربانی کردن را به این شکل در میان انسانهای آنزمان بخواباند و با سیاستی موثر و با توسل به افسانه ی خیالی و توراتی ابراهیم و پسرش از کشتار دختران جلوگیری کند. به این صورت باید قوانین و احکام زنان را در آن بالانس کرد. یا زمانی که در سرزمینهای مجاور ، مجرمان را زنده زنده در آتش می سوزاندند و یا آنها را از مقعد بر گوه های سنگی قرار می دادند تا به تدریج از وسط دو به نیم شده و جان دهند ، محمد دستور به قطع سر با شمشیر داده است که نسبت به مجازات های اینچنینی مطمئنا در زمان خودش بسیار انسانی تر بوده و درد و عذاب زیادی را متوجه فرد محکوم نمیکرده است. در هر صورت قران کتابی است بشری و ساخته و پرداخته ی ذهن پویای محمد مصطفی که با گذشت 20 سال تحقیق و تفحص و پزوهش در متون عهد عتیق و جدید به رموز آن متون پی برد و با استفاده از اهنگ شعر و اوزان در زبان عربی با آهنگی دلنشین و عرفانی آنرا سرود . که بعد ها به یک کتاب بدل گشت .در رابطه با اندیشه ی توحیدی و یا لزوم آفریدگار در چرخه ی هستی و همچنین لزوم تفکیک حق و ناحق در روابط انسانی و این قبیل مسایل فلسفی باید انرا در ذهن تجسم گرای انسان جستجو کرد و لزوما ربطی به ادیان سه گانه ندارد و چه بسا از سالیان بسیار دورتری قبل از انها در اذهان بشری شکل گرفته است.

  • دلسرد

    این بابا یا دچار توهم شده یا شیاده. راه سومی هم نیست

  • هاشمی

    جوانان مملکت را اگر مثقالی عقل و شعور در سر میبود و واهمه ای از مشتی بسیجی در دلشان نبود هرگز اجازه نمیدادند که مشتی پیر و پاتیل زوار درفته همچون خامنه ای و جنتی و روحانی و امثالهم برشان حکومت برانند و با هجوم و قیام خود اختیار حکمفرمایی و تعیین سرنوشت مملکت را از دست لرزان و ناتوان آنان خارج میساختند. که جهاد علیه جهل و جهالت و ظلم و فساد یعنی تابعیت از قرآن و نه هجوم نمایشی آخوندی به آن.

  • میر ز ا رضا

    خامنه ای که با گفتار و اعمال خود به واضح و روشنی ثابت کرده که با قرآن بیگانه بوده و چون فرعونیان عمل کرده و میکند با این هذیان گویها (که پسرانشان به او دیکته میکنند) در واپسین ایام آخر عمرش نمیتواند خود را آنطوری که هرگز نبوده و نیست در نظر خلق جلوه دهد.