ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سازمان ملل «سرکوب‌های خشونت‌بار» حکومت سوريه را محکوم کرد

<p>ناوی پيلای، کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز بار ديگر &laquo;خشونت&zwnj;های بی&zwnj;رحمانه&raquo; در سرکوب&zwnj; معترضان سوريه و ليبی را محکوم کرد و آن&zwnj;ها را &laquo;تکان&zwnj;دهنده&raquo; خواند.</p> <!--break--> <p><br /> به گزارش خبرگزاری فرانسه، ناوی پيلای که به&zwnj;هنگام هفدهمين نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در برابر نمايندگان ۴۷ کشور سخن می&zwnj;گفت اظهار داشت: &laquo;اعمال خشونت&zwnj;بار دولت&zwnj;های ليبی و سوريه تکان&zwnj;دهنده است.&raquo; وی اين اقدامات را &laquo;کاملأ بر عليه حقوق بنيادين بشر&raquo; دانست.</p> <p><br /> خانم پيلای افزود: &laquo;به&zwnj;کارگيری بيش از اندازه از نيروهای مرگبار عليه تظاهرات مسالمت&zwnj;آميز مردم نه تنها تجاوز به حقوق بشر، از جمله حق زندگی است؛ بلکه تنش&zwnj;ها را شدت می&zwnj;بخشد و گرايش به ايجاد فرهنگ خشونت را دامن می&zwnj;زند.&raquo;</p> <p><br /> کميسر عالی حقوق بشر بار ديگر حکومت سوريه را فراخواند تا با ورود هیأت بررسی نقض حقوق بشر در قيام&zwnj;های مردمی، به اين کشور موافقت کند.</p> <p><br /> اين هیأت قرار است تا تاريخ ۱۵ ژوئن گزارش مقدماتی خود در مورد پرونده نقض حقوق بشر در سوريه را ارائه دهد. اين پرونده در جريان نشست ويژه ۲۹ آوريل شورای حقوق بشر سازمان ملل، در مورد سوريه درخواست گرديد.</p> <blockquote> <p><br /> کميسر عالی حقوق بشر بار ديگر حکومت سوريه را فراخواند تا با ورود هیأت بررسی نقض حقوق بشر به اين کشور موافقت کند</p> </blockquote> <p>حکومت بشار اسد با گسترش اعتراضات مردمی، در هفته&zwnj;های اخير نيروهای نظامی خود را به شهرهای مختلف سوريه به&zwnj;ويژه شهرهای تل کلاخ در ۱۵۰ کيلومتری شمال غربی دمشق؛ حمص در مرکز؛ بانياس در شمال غرب؛ و درعا در جنوب اين کشور که مراکز اعتراضات عمومی بودند، گسيل داشت.</p> <p><br /> در آخرين آماری که بامداد امروز فعالان حقوق بشر منتشر کردند، روز گذشته ۱۱ شهروند، از جمله يک دختربچه در منطقه حمص که منطقه&zwnj; پرالتهابی است؛ توسط نيروهای نظامی حکومت کشته و نزديک به ۱۰۰ نفر زخمی شدند.</p> <p><br /> يک فعال حقوق بشر گفت: &laquo;روز يک&zwnj;شنبه تعداد افرادی که در شهرهای رستن و تلبيسه توسط نيروهای امنيتی حکومت سوريه کشته شدند به ۱۱ نفر افزايش يافت.&raquo;</p> <p><br /> اين فعال حقوق بشر که فهرست کشته&zwnj;شدگان را اعلام کرد افزود: &laquo;جست&zwnj;وجو و بازرسی در اين منطقه، به&zwnj;ويژه در تلبيسه همچنان ادامه دارد.&raquo;</p> <p><br /> وی گفت زخمی&zwnj;شدگان به بيمارستان&zwnj;های حمص منتقل گرديده&zwnj;اند و جاده&zwnj;های منتهی به اين شهر توسط نيروهای امنيتی بسته شده&zwnj;اند.</p> <p><br /> سپيده&zwnj;دم روز گذشته ده&zwnj;ها تانک شهرهای رستن و تلبيسه در نزديکی حمص را محاصره کرده و به روی خانه&zwnj;های آن&zwnj;ها آتش گشودند.</p> <p><br /> با وجود تلاش نيروهای امنيتی سوريه برای سرکوب تظاهرات با توسل به خشونت، حرکت&zwnj;ها و اعتراضات ضد حکومتی در اين کشور همچنان ادامه دارد.</p> <p><br /> مدافعان حقوق بشر اعلام کرده&zwnj;اند که از اسفندماه سال گذشته، يعنی زمان شروع تظاهرات و درگيری&zwnj;ها در سوريه، تاکنون بيش از هزار و صد نفر جان خود را از دست داده&zwnj;اند.<br /> &nbsp;</p>

ناوی پيلای، کميسر عالی حقوق بشر سازمان ملل امروز بار ديگر «خشونت‌های بی‌رحمانه» در سرکوب‌ معترضان سوريه و ليبی را محکوم کرد و آن‌ها را «تکان‌دهنده» خواند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ناوی پيلای که به‌هنگام هفدهمين نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در برابر نمايندگان ۴۷ کشور سخن می‌گفت اظهار داشت: «اعمال خشونت‌بار دولت‌های ليبی و سوريه تکان‌دهنده است.» وی اين اقدامات را «کاملأ بر عليه حقوق بنيادين بشر» دانست.

خانم پيلای افزود: «به‌کارگيری بيش از اندازه از نيروهای مرگبار عليه تظاهرات مسالمت‌آميز مردم نه تنها تجاوز به حقوق بشر، از جمله حق زندگی است؛ بلکه تنش‌ها را شدت می‌بخشد و گرايش به ايجاد فرهنگ خشونت را دامن می‌زند.»

کميسر عالی حقوق بشر بار ديگر حکومت سوريه را فراخواند تا با ورود هیأت بررسی نقض حقوق بشر در قيام‌های مردمی، به اين کشور موافقت کند.

اين هیأت قرار است تا تاريخ ۱۵ ژوئن گزارش مقدماتی خود در مورد پرونده نقض حقوق بشر در سوريه را ارائه دهد. اين پرونده در جريان نشست ويژه ۲۹ آوريل شورای حقوق بشر سازمان ملل، در مورد سوريه درخواست گرديد.

حکومت بشار اسد با گسترش اعتراضات مردمی، در هفته‌های اخير نيروهای نظامی خود را به شهرهای مختلف سوريه به‌ويژه شهرهای تل کلاخ در ۱۵۰ کيلومتری شمال غربی دمشق؛ حمص در مرکز؛ بانياس در شمال غرب؛ و درعا در جنوب اين کشور که مراکز اعتراضات عمومی بودند، گسيل داشت.

در آخرين آماری که بامداد امروز فعالان حقوق بشر منتشر کردند، روز گذشته ۱۱ شهروند، از جمله يک دختربچه در منطقه حمص که منطقه‌ پرالتهابی است؛ توسط نيروهای نظامی حکومت کشته و نزديک به ۱۰۰ نفر زخمی شدند.

يک فعال حقوق بشر گفت: «روز يک‌شنبه تعداد افرادی که در شهرهای رستن و تلبيسه توسط نيروهای امنيتی حکومت سوريه کشته شدند به ۱۱ نفر افزايش يافت.»

اين فعال حقوق بشر که فهرست کشته‌شدگان را اعلام کرد افزود: «جست‌وجو و بازرسی در اين منطقه، به‌ويژه در تلبيسه همچنان ادامه دارد.»

وی گفت زخمی‌شدگان به بيمارستان‌های حمص منتقل گرديده‌اند و جاده‌های منتهی به اين شهر توسط نيروهای امنيتی بسته شده‌اند.

سپيده‌دم روز گذشته ده‌ها تانک شهرهای رستن و تلبيسه در نزديکی حمص را محاصره کرده و به روی خانه‌های آن‌ها آتش گشودند.

با وجود تلاش نيروهای امنيتی سوريه برای سرکوب تظاهرات با توسل به خشونت، حرکت‌ها و اعتراضات ضد حکومتی در اين کشور همچنان ادامه دارد.

مدافعان حقوق بشر اعلام کرده‌اند که از اسفندماه سال گذشته، يعنی زمان شروع تظاهرات و درگيری‌ها در سوريه، تاکنون بيش از هزار و صد نفر جان خود را از دست داده‌اند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>سازمان ملل زحمت کشید که «سرکوب‌های خشونت‌بار» حکومت سوريه را محکوم کرد. دستشان درد نکند. شرمنده کردند. در باره رخدادهای تهران که ما چیزی نشنیدیم. انگار هیچ خبری نبود. آقای دبیر کل هم که انگار نه انگار که حاکمان جمهوری اسلامی در خیابانها و زندانها با مردم چه میکردند. آن همه نامه و خواهش و دادخواهی هم هیچ پاسخی نیافت. پیشنهاد میکنم پس از پیروزی ملت ایران و تشکیل حکومت مردمی، تندیس زرینی از آقای بن گیمون دبیر کل غیرتمند سازمان ملل در شهرهای ایران بگذارند تا یاد این نماد آزادیخواهی و مدافع حقوق انسان هرگز فراموش نشوند. پیشنهاد دیگر این که تخم ایشان را ( اگر داشته باشند ) بدهند کشت و تکثیر کنند که نسلشان از بین نرود و زیاد شود. حیف است! تهران - بابک </p>