ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

اعتصاب عمومی در رام‌الله به حمایت از اعتصاب زندانیان فلسطینی در اسرائیل

رام‌الله در همبستگی با ۱۵۰۰ زندانی فلسطینی که در زندان‌های اسرائیل دست به اعتصاب غذا زده‌اند در اعتصاب کامل به سر برد. زندانیان همچنان با آب و نمک روزها را می‌گذرانند.

۱۱ روز است که ۱۵۰۰ زندانی فلسطینی در زندان‌های اسرائیل دست به اعتصاب غذا زده‌اند. اکنون در رام‌الله فلسطینی‌ها در اقدامی کم‌سابقه در حمایت از این زندانیان اعتصاب کرده‌اند.

اعتصاب عمومی فلسطینی‌ها در رام‌الله در حمایت از زندانیان اعتصابی فلسطینی در زندان‌های اسرائیل

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، روز پنج‌شنبه ۲۷ آوریل / ۷ اردیبهشت در مرکز رام‌الله خیابان‌ها خالی بود، وسایل نقلیه عمومی در اعتصاب بودند و کرکره آهنی مغازه‌ها پایین کشیده شده بود.

در خیابان‌هایی که مراکز تجاری و خرید قرار دارند و معمولا شلوغ‌‌اند و کارکنان در رفت و آمدند و دانش‌آموزان در راه مدرسه، سکوت حکمفرما بود در حالی که ده‌ها نفر در یک میدان مرکزی در چادری که به‌منظور همبستگی با زندانیان برپا شده بود، گرد آمده بودند.

از همین محل قرار است تظاهراتی آغاز شود که ممکن است به درگیری با نیروهای امنیتی اسرائیل بینجامد، موضوعی که از ۱۷ آوریل / ۲۸ فروردین، روز آغاز اعتصاب غذای زندانیان فلسطینی اغلب پیش آمده است.

اعتصاب زندانیان فلسطینی به‌شکل همزمان در اعتراض به شرایط زندان‌ها در اسرائیل به ابتکار مروان برقوتی، یکی از رهبران شاخص فتح و رهبر انتفاضه دوم که به حبس ابد محکوم شده، آغاز شده است.

زندانیان فلسطینی از جمله خواهان تلفن عمومی در زندان‌ها، گسترش حق ملاقات، پایان دادن به «سهل‌انگاری‌های پزشکی» و دسترسی به شبکه‌های تلویزیونی و تهویه هوا شده‌اند.

خلیل رازق، رئیس اتاق بازرگانی فلسطین درباره اعتصاب فلسطینی‌ها در رام‌الله به خبرگزاری فرانسه گفت: «این اعتصاب در سال‌های اخیر بی‌سابقه است. تمام بخش‌های فلسطین، از جمله وسایل نقلیه عمومی، نانوایی‌ها، مغازه‌ها، همه مؤسسات خصوصی و تجاری در این اعتصاب شرکت کرده‌اند و این تازه آغاز راه است.»

چادر همبستگی با زندانیان اعتصابی در میدان یاسر عرفات رام‌الله برپا است و مردم و جوانانی که در اطراف آن جمع شده‌اند می‌گویند این حداقل‌ترین کاری بود که می‌توانستند در همبستگی با زندانیان انجام دهند.

تنها پزشکان و دانشجویانی که به‌زودی امتحان کارشناسی خود را خواهند داد در این اعتصاب شرکت ندارند.

مسئله زندانیان در میان فلسطینی‌ها مسئله حساسی است زیرا از زمان اشغال سرزمین‌های فلسطینی در سال ۱۹۶۷ بیش از ۸۵۰ هزار فلسطینی توسط اسرائیل دستگیر شده‌اند.

اکنون ۱۱ روز از اعتصاب ۱۵۰۰ زندانی فلسطینی در زندان‌های اسرائیل می‌گذرد و آن‌ها در این مدت تنها آب و نمک مصرف کرده‌اند. مدافعان حقوق بشر از وضعیت این زندانیان ابراز نگرانی کرده و گفته‌اند مرگ حتی یکی از آن‌ها می‌تواند «انفجاری» در منطقه باشد.

گیلاد اردان، وزیر امنیت داخلی اسرائیل ۱۸ آوریل / ۲۹ فروردین زندانیان فلسطینی را «تروریست و قاتل» خواند و گفت: «آن‌ها سزاوار مجازات هستند و ما هیچ دلیلی برای مذاکره با آن‌ها نمی‌بینیم.»

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.