ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سپاه، باشگاه تراکتورسازی تبریز را واگذار می‌کند

سپاه پاسداران با واگذاری تیم تراکتورسازی تبریز موافقت کرد. سپاه گفته که این واگذاری با هدف «ایجاد ساختاری منسجم و باثبات» در این باشگاه صورت گرفته است.

سپاه پاسداران با واگذاری تیم تراکتورسازی تبریز موافقت کرد. سپاه گفته که این واگذاری با هدف «ایجاد ساختاری منسجم و باثبات» در این باشگاه صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین نشست جدی واگذاری باشگاه تراکتورسازی با حضور مسئولان این باشگاه و موافقت سپاه پاسداران، نهاد مالک آن، برگزار شد.

پیش از این فرماندهی کل سپاه پاسداران دستور واگذاری باشگاه تراکتورسازی تبریز را صادر کرده بود.

در نشست مسئولان تصمیم گرفته شده که روند واگذاری باشگاه تراکتورسازی تبریز با حفظ ساختار مدیریتی موجود به صورتی انجام شود تا ثبات باشگاه برهم نریزد.

همچنین گفته شده که پیش‌بینی‌های لازم برای تأمین اعتبارات مورد نیاز باشگاه در سال‌های آتی صورت خواهد گرفت.

تیم تراکتورسازی تبریز در اوایل دهه ۱۳۸۰ در لیگ یک فوتبال ایران حضور داشت و پیش از آن‌که وارد لیگ برتر شود همواره بازی‌های این تیم با استقبال تماشاگران آذربایجانی روبه‌رو می‌شد. با افزایش استقبال از تراکتورسازی در سال ۱۳۸۵ برای اولین بار یک فرمانده سپاه پاسداران به نام کریم ملاحی از تهران مأموریت یافت که به‌عنوان مدیرعامل باشگاه تراکتورسازی به تبریز برود. او سپس از سرهنگ مجتبی پیمبری، فرمانده وقت یگان ویژه غرب تهران بزرگ به عنوان قائم مقام خود استفاده کرد. پس از ورود تراکتورسازی به لیگ بر‌تر فوتبال ایران این تیم در سال ۱۳۸۹ از کارخانه تراکتورسازی تبریز به نیروی زمینی سپاه پاسداران منتقل شد و سردار مصطفی آجرلو، از فرماندهان قدیمی سپاه ریاست باشگاه را برعهده گرفت.

در تمام این مدت مسئولان سپاهی این تیم تلاش کرده‌اند تا مانع از گسترش گرایش‌های ملی و قومی در بین تماشاگران تراکتورسازی شوند.

در دنیای فوتبال ایران حمایت مالی تراکتورسازی تبریز توسط سپاه پاسداران پدیده نادری نیست. بسیاری از باشگاه‌های فوتبال ایران سال‌هاست به تملک نهادهای امنیتی و نظامی درآمده‌اند.

برپایه گزارشی که کمیسیون اصل ۹۰ مجلس نهم، دو سال پیش منتشر کرده بود، منابع نزدیک به ۶۰ درصد باشگاه‌های فوتبال لیگ برتر ایران از بودجه عمومی تأمین می‌شدند.

در همین زمینه:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.