ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حملات خونین طالبان در شهر هرات

<p>بر اثر انفجار و حمله گروهی از مهاجمان انتحاری در چند منطقه شهر هرات در غرب افغانستان، دست&zwnj;کم چهار غيرنظامی و يک سرباز ارتش کشته و ۵۶ نفر که بيشتر آنان غير نظامی هستند زخمی شدند.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>اين حملات خونين که حدود ساعت ۱۰ پيش از ظهر دوشنبه نهم خرداد رخ داد ساعت پنج پس از ظهر با کشته شدن سه تن از حمله&zwnj;کنندگان انتحاری در ضد حمله کماندوهای ارتش و پليس افغانستان و نظاميان ناتو به پايان رسيد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ژنرال سيد آقا ثاقب، فرمانده پليس هرات گفت اين حملات که هدف آن دفتر تيم بازسازی ولايتی ايتاليا بود پس از آن صورت گرفت که يک انفجار در مرکز شهر صورت گرفت.</p> <p>&nbsp;</p> <p>وی گفت سپس يک گروه چهار نفری از طالبان به سوی دفتر تيم بازسازی ولايتی ايتاليا در ناحيه ششم شهر هجوم بردند.</p> <p>&nbsp;</p> <blockquote> <p>طالبان با برعهده گرفتن مسئوليت اين رويداد، ادعا کردند تلفات سنگينی را به نيروهای ايتاليايی و افغان وارد کرده&zwnj;اند</p> </blockquote> <p>به گفته وی، در ابتدا يکی از مهاجمان در مقابل دروازه اين تيم خودش را منفجر ساخت و سپس سه نفر که مجهز به سلاح&zwnj;های خودکار و کمربندهای انتحاری بودند با ورود به يک ساختمان مسکونی، به سوی اين دفتر شليک کردند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دکتر برکت&zwnj;الله محمدی، سخنگوی بيمارستان هرات گفت که در اين رويداد چهار غير نظامی کشته و ۳۳ نفر ديگر که بيشتر آنان کودکان و زنان هستند مجروح شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>يک مقام لشکر ۲۰۷ ارتش افغانستان مستقر در هرات نيز گفت که در ضد حمله نيروهای ويژه ارتش به ساختمان محل استقرار مهاجمان انتحاری، يک سرباز ارتش کشته و هشت سرباز و سه پليس زخمی شدند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>فرماندهی آيساف يا نيروهای بين&zwnj;المللی کمک به تأمين امنيت افغانستان زير فرمان ناتو در هرات نيز تأييد کرد که در اين رويداد ۱۰ سرباز ايتاليايی زخمی شده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>طالبان با برعهده گرفتن مسئوليت اين رويداد، ادعا کردند تلفات سنگينی را به نيروهای ايتاليايی و افغان وارد کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>شهر هرات يکی از مناطقی است که قرار است در ابتدای تابستان سال جاری مسئوليت تأمين امنيت آن از نظاميان بين&zwnj;المللی به نيروهای امنيتی افغانستان واگذار شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>به گفته حامد کرزی رئيس جمهور افغانستان، بر پايه توافق با ناتو قرار است اين برنامه قرار است تا پايان سال ۱۳۹۳ خورشيدی درسراسر اين کشور عملی گردد.<br /> &nbsp;</p>

بر اثر انفجار و حمله گروهی از مهاجمان انتحاری در چند منطقه شهر هرات در غرب افغانستان، دست‌کم چهار غيرنظامی و يک سرباز ارتش کشته و ۵۶ نفر که بيشتر آنان غير نظامی هستند زخمی شدند.

اين حملات خونين که حدود ساعت ۱۰ پيش از ظهر دوشنبه نهم خرداد رخ داد ساعت پنج پس از ظهر با کشته شدن سه تن از حمله‌کنندگان انتحاری در ضد حمله کماندوهای ارتش و پليس افغانستان و نظاميان ناتو به پايان رسيد.

ژنرال سيد آقا ثاقب، فرمانده پليس هرات گفت اين حملات که هدف آن دفتر تيم بازسازی ولايتی ايتاليا بود پس از آن صورت گرفت که يک انفجار در مرکز شهر صورت گرفت.

وی گفت سپس يک گروه چهار نفری از طالبان به سوی دفتر تيم بازسازی ولايتی ايتاليا در ناحيه ششم شهر هجوم بردند.

طالبان با برعهده گرفتن مسئوليت اين رويداد، ادعا کردند تلفات سنگينی را به نيروهای ايتاليايی و افغان وارد کرده‌اند

به گفته وی، در ابتدا يکی از مهاجمان در مقابل دروازه اين تيم خودش را منفجر ساخت و سپس سه نفر که مجهز به سلاح‌های خودکار و کمربندهای انتحاری بودند با ورود به يک ساختمان مسکونی، به سوی اين دفتر شليک کردند.

دکتر برکت‌الله محمدی، سخنگوی بيمارستان هرات گفت که در اين رويداد چهار غير نظامی کشته و ۳۳ نفر ديگر که بيشتر آنان کودکان و زنان هستند مجروح شدند.

يک مقام لشکر ۲۰۷ ارتش افغانستان مستقر در هرات نيز گفت که در ضد حمله نيروهای ويژه ارتش به ساختمان محل استقرار مهاجمان انتحاری، يک سرباز ارتش کشته و هشت سرباز و سه پليس زخمی شدند.

فرماندهی آيساف يا نيروهای بين‌المللی کمک به تأمين امنيت افغانستان زير فرمان ناتو در هرات نيز تأييد کرد که در اين رويداد ۱۰ سرباز ايتاليايی زخمی شده‌اند.

طالبان با برعهده گرفتن مسئوليت اين رويداد، ادعا کردند تلفات سنگينی را به نيروهای ايتاليايی و افغان وارد کرده‌اند.

شهر هرات يکی از مناطقی است که قرار است در ابتدای تابستان سال جاری مسئوليت تأمين امنيت آن از نظاميان بين‌المللی به نيروهای امنيتی افغانستان واگذار شود.

به گفته حامد کرزی رئيس جمهور افغانستان، بر پايه توافق با ناتو قرار است اين برنامه قرار است تا پايان سال ۱۳۹۳ خورشيدی درسراسر اين کشور عملی گردد.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کاربر مهمان

    <p>اینها همه از برکت اسلام عزیز است. قدر بدانید. در ضمن تاریخ حمله عربهای صدر اسلام به ایران زمین را بخوانید تابدانید که چه کارها کردند با مردم بی دفاع و زنها و کودکان داغدار و بی پناه. نمونه دیگر رفتار حاکمان اسلامی با مردم ایران دراین سی سال است. نیشاپور - پیام</p>

  • کاربر مهمانmansour piry khanghah

    <p>تفکر افراطی در تمام ادیان وجود دارد و وقتی امریکا و غرب و روسیه از این افراطی ها جهت منافع خود سوء استفاده میکنند،مقصر فقط مسلمانان نیستند.<br /> عربستان،روسیه،امریکا،اسرائیل مراکز اصلی توطعه و تروریزم هستند.لذا باید ضمن مبارزه با مسلمانان افراطی،چهره پلید سیاستمداران این کشورها را هم به جهانیان نمایاند.<br /> اگر امریکا به دستور صهیونیستها چراغ سبز ترور و عملیات انتحاری را به عربستان ندهد و وهابیان کثیف پول در اختیار طالبان و القائده نگذارند و سازمانهای امنیتی کشورهای تحت سلطه امریکا به یاری تروریستها نشتابند،این همه جنایت به نام اسلام و مسلمانان ثبت نمی گردد.<br /> خوشبختانه اکثر مسمانان،مسیحیان و پیروان دیگر ادیان در حال حاضر با کمک اینترنت و انسانهای متفکر و مدافع حقوق بشر واقعی،با چهره کثیف حاکمان دوّل استعمارگر و حربه های انان اشنا شده اند و این جنایتکاران دیگر نمی توانند به راحتی مردم فریبی کنند.<br /> ان کس که ادعای سیاسی بودن و روشنفکر بودن میکند،باید بپذیرد که سر نخ همه این جنایات در دست صهیونیستها و امریکائیان است و روسیه هم گه گاه از همین روش به نفع اهداف خود استفاده می کند.</p>