ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

نامه میرسلیم به دیگر نامزدها: «دروغ بزرگ» دیگر کار نمی‌کند

مصطفی میرسلیم در نامه‌ای به دیگر نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از جدال رخ‌داده در مناظره تلویزیونی جمعه انتقاد کرد و با اشاره به وعده‌های انتخاباتی گفت که دروغ بزرگ کار نمی‌کند.

مصطفی میرسلیم، نامزد حزب موتلفه اسلامی در انتخابات آتی ریاست‌جمهوری ایران نامه‌ای انتقادی به دیگر نامزدها در خصوص مناظره تلویزیونی شش‌نفره آنها نوشت.

اولین مناظره تلویزیونی نامزدهای ریاست‌جمهوری

مصطفی میرسلیم شنبه، ۹ اردیبهشت در نامه خود به دیگر نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به مناظره تلویزیونی روز جمعه و حواشی آن نوشت که « رشد رسانه ها و نظارت عمومی به مرحله ای رسیده است که امکان انکار وعده ها و عملکردها دیگر از نظریاتی همچون "دروغ بزرگ" پیروی نمی کند و درجا رسوایی پدید خواهد آورد. باید به نحوی سخن گفت و وعده داد که فرداها ما را توان عمل به آن باشد.»

«دروغ بزرگ» یک استراتژی تبلیغاتی منتسب به نازی‌های آلمانی است که به طور خلاصه یعنی دروغ بسیار بزرگ باورپذیرتر است، زیرا کسی جسارت چنان حدی از تحریف حقیقت را در دیگری به راحتی نمی‌پذیرد. اگرچه آدولف هیتلر، رهبر نازی‌ها در کتاب بدنام «نبرد من» آن را در ادامه دیگر سخنان یهودستیزانه‌اش استراتژی تبلیغاتی «یهودیان» می‌خواند، اما حکومت خود او بیش از همه به استفاده از این استراتژی شهره است.

«انکار وعده‌ها» احتمالاً حمله‌ای است از سوی میرسلیم به هر دو سوی مجادله دیروز: قالیباف‌ـ‌رئیسی و روحانی‌‍ـ‌جهانگیری.

قالیباف در مناظره خطاب به روحانی گفت که وعده دروغ ایجاد چهارمیلیون شغل را داده است. او پرینت سخنان روحانی از سایت خود او را رو به دوربین نشان داد. روحانی تکذیب کرد و گفت که این وعده تولید چهارمیلیون شغل نبوده. روحانی گفته بود به شرط ورود چندین میلیون گردشگر بیشتر به ایران، می‌توان تا چهارمیلیون شغل ایجاد کرد.

وعده‌های انتخاباتی محمدباقر قالیباف، شهردار تهران و ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس و از اعضای «هیأت مرگ» در اعدام‌های زندانیان سیاسی در تابستان ۱۳۶۷ در روزهای اخیر بارها از سوی منتقدان بی‌پایه و اساس و عوام‌فریبانه توصیف شده‌اند.

قالیباف وعده داده که در چهارسال درآمد اقتصادی را دو و نیم برابر می‌کند که لازمه نرخ رشد اقتصادی بین ۱۸ تا ۲۶ درصد است. او از تولید پنج‌میلیون شغل نیز سخن گفته که به گفته کارشناسان اقتصادی تأمین هزینه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های مربوط به آن محال به نظر می‌رسد.

رئیسی نیز در وعده‌ای مشابه از تولید یک و نیم میلیون شغل در هر سال، یعنی حدود شش میلیون شغل در چهارسال ریاست‌جمهوری سخن گفته‌است. او همچنین گفته که یارانه دهک‌های پایین را دو تا سه برابر می‌کند.

این وعده‌ها از سوی کارشناسان اقتصادی، حتی اقتصاددان‌های محافظه‌کار و اصول‌گرایی چون احمد توکلی غیرواقعی خوانده شده‌اند.

مناظره تلویزیونی شش کاندیدای ریاست‌جمهوری با جدال بین محمدباقر قالیباف از یک سو و اسحاق جهانگیری و حسن روحانی از سوی دیگر جنجالی شد. دو طرف یکدیگر را به دروغ‌گویی متهم کردند.

مصطفی میرسلیم در بخش دیگر نامه خود با اشاره به این جنجال‌ها نوشت که «مراقب باشیم که گرفتار "جدال و مراء مذموم" به جای "جدال احسن" نشویم»

بیشتر بخوانید، در صفحه ویژه انتخابات

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • Farid

    با حضور ابراهیم رئیسی در دانشگاه یز‌د، یک دانشجو طی سخنانی بر قتل‌عام 67 و چپاولهای حکومتی دست گذاشت و گفت: به اسم ولایت خراسان همه چیز را ممنوع کنید، و مردم را محروم کنید؟ بگذارید اصل و بی‌پرده بگویم؛ ایران امروز در شرایطی نیست که بازجوها با تقدس مآبی و عکاسی با حرم مطهر امام رضا بتوانند آن را ادامه بدهند! ایران امروز در وضعیتی نیست که سرهنگ‌ها بتوانند آن را با فساد و ویژه خواری و رانت‌خواری اداره کنند. ایران دادستانی تهران در تابستان سال 67 نیست. ایران پلاسکو سوخته در آتش بی‌تدبیری نیست! ایران

  • Farid

    در روز عاشورای سال ۸۸ که مصادف با ششم دی‌ماه بود، تعدادی از معترضان به نتيجه انتخابات دوره نهم رياست جمهوری تظاهراتی برپا کردند که در آن شعارهای تندی عليه علی خامنه‌ای،و محمود احمدی‌نژاد، ریيس جمهور پيشين سر داده شد. در واکنش به اين تظاهرات، تعداد زيادی از نمايندگان مجلس شعار «مرگ بر موسوی و کروبی» سر دادند و در روز ۹ دی 88، تظاهرات ديگری توسط طرفداران رهبر و ریيس جمهوری وقت ايران برگزار شد که خامنه‌ای آن را «حماسه» و «پايان فتنه» توصيف کرد.!! - خامنه‌ای، تظاهرات هواداران خود در روز نهم دی سال ۸۸ را «از جمله نمونه‌های قدرت جمهوری اسلامی» ذکر کرد و افزود:«هیچ‌کس دست‌اندرکار نبود و قدرت فکری که شاکله اصلی نظام اسلامی است، مردم را به خیابان ها کشاند و آن حادثه بی‌نظیر پدید آمد.» این سخنان در حالی بیان میشود که پیشتر احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان، تجمع نهم دی ماه را «هنر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی» خوانده و از «دست‌اندرکاران» قدردانی کرده بود!. -احمد جنتی در گفت و گویی، حماسه حضور مردم در نهم دی را معجزه دانست و افزود: کسانی که می خواهند ابعاد این حضور حماسی را بررسی کنند باید ابتدا ریشه های فتنه را بررسی کنند و فتنه گران خارجی و عناصر فتنه گر در داخل را که ایادی خارجی ها بودند بشناسند. با تحقق اهداف فتنه، همه عناصر حزب اللهی و انقلابی را که در همه عرصه ها حضور دارند و از اسلام ، انقلاب و ولایت فقیه دفاع می کنند یکجا نابود می کردند به نحوی که یا اعدام و یا زندانی می شدند؛ علما را به کلی منزوی می کردند و فرهنگ دینی را که اکنون بر کشور، قوا و مردم حاکم است کنار می گذاشتند و فرهنگ غربی را جایگزینش می کردند. -روحانی چهارشنبه ۲۸ دسامبر 2016 در نشست تخصصی جامعه نظارت و بازرسی دولت در تهران، گفت: «۹ دی یک حرکت بزرگ مردم برای دفاع از امام حسین، خاندان رسالت، حق، نظام جمهوری اسلامی، ولایت فقیه و مسیر حق بود!?. مربوط به این جناح و آن جناح این دسته و آن دسته نبود. مردم !حس کردند و به آن‌ها خبر رسید در روز عاشورا یک کارهایی صورت گرفته؛ ‌ توهین به امام حسین و روز عاشورا !? را کسی نمی‌تواند تحمل کند! - جنتی رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری شد