ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

«دریای معترضان» علیه سیاست‌های زیست‌محیطی ترامپ

معترضان پرشمار در واشنگتن خواستار بازگرداندن مقررات حفاظت از محیط زیست دوران اوباما شدند که ترامپ پیشتر آنها را لغو کرده‌بود. این تظاهرات گسترده مصادف شد با صدمین روز دولت ترامپ.

شمار انبوهی از تظاهرکنندگان در برابر کاخ سفید گرد آمدند تا در صدمین روز دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده نسبت به سیاست‌های زیست‌محیطی او اعتراض کنند.

معترضان هنگام عبور از هتل ترامپ فریاد می‌زدند: «شرم بر تو!» - عکس: AFP

تظاهرات روز شنبه، ۲۹ آوریل در واشنگتن، پایتخت ایالات متحده چنان گسترده بود که خبرگزاری «رویترز» از آن با تعبیر «دریایی از معترضان» یاد می‌کند. این معترضان خواستار بازگرداندن مقررات حفاظت از محیط زیست دوران باراک اوباما، رئیس‌جمهوری سابق شدند که ترامپ پیشتر آنها را در دستورهای اجرایی‌اش لغو کرده‌بود.

این تظاهرات گسترده مصادف شد با صدمین روز دولت ترامپ؛ روزی که به لحاظ سنتی در سیاست ایالات متحده اهمیت نمادین دارد و طی آن رئیس‌جمهورهای تازه قدم‌گذاشته به کاخ سفید بخشی از وعده‌های اصلی کارزار انتخاباتی خود را تحقق می‌بخشند.

در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ ایالات متحده، شماری از فعالان محیط زیست این رقابت را رفراندومی بر سر محیط زیست و سیاست‌گذاری انرژی در این کشور می‌دانستند. ترامپ وعده داده‌بود که به نفع احیای صنایع سوخت فسیلی مقررات زیست‌محیطی اوباما را لغو کند.

او به این وعده‌ها عمل کرد.

در همان هفته‌های اول ریاست‌جمهوری، ترامپ به آژانس حفاظت محیط زیست و گروه مهندسان ارتش آمریکا دستور داد تا در مقرراتی که دولت پیشین با عنوان «آب‌های ایالات متحده» و ذیل قانون «آب پاکیزه» وضع کرده بود بازنگری کند. این تغییر با هدف حذف مقرراتی صورت گرفت که برای صنایع زغال سنگ و نفت شل دست و پا گیر بود.

ترامپ سپس برای احیای صنعت زغال سنگ و تسهیل استخراج نفت و گاز شل یکی از اصلی‌ترین میراث‌های باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق یعنی «برنامه انرژی پاک» را هدف قرار داد.

تظاهرات روز شنبه با عنوان «راهپیمایی آب‌و‌هوایی مردم»، نقطه اوج رشته اعتراض‌های «هفته زمین» بود که شنبه گذشته با «راهپیمایی برای علم» آغاز شد.

معترضان در راهپیمایی شنبه پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته بود: «ما نیز چون سطح آب دریاها در حال خیزش‌ایم» یا «یک احمقِ فسیلی نباش». راهپیمایان هنگام عبور از برابر «هتل بین‌المللی ترامپ» در خیابان پنسیلوانیا فریاد می‌کشیدند: «شرم بر تو!».

ترامپ که به مناسب صدروزگی دولت خود در یکی از شهرهای پنسیلوانیا با خبرنگاران سخن می‌گفت، در پاسخ به سوالی درباره راهپیمایی اعتراضی به سیاست‌های زیست‌محیطی او در واشنگتن گفت: «از امروز لذت ببرید، از آب‌و‌هوا لذت ببرید.»

با این حال، به نظر نمی‌رسد که دولت ترامپ کار آسانی برای ادامه سیاست‌های «ضد محیط‌زیستی» خود داشته باشد. فعالان محیط زیست در آمریکا ماه گذشته اعلام کردند که قصد دارند به‌لحاظ قانونی علیه سیاست‌های زیست‌محیطی دولت دونالد ترامپ شکایت کنند.

در همین زمینه

    این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

    آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

    .در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

    توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

    نظر بدهید

    در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

    نظرها

    نظری وجود ندارد.