ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

دو اسلامگرای تندرو در درگیری با پلیس تونس کشته شدند

مأموران گارد ملی تونس در عملیاتی به اعضای گروه «تیپ عقبه بن نافع» حمله کرده و دو نفر از آن‌ها را کشتند. به‌گفته مقامات تونس آن‌ها قصد داشتند در ماه رمضان دست به عملیات تروریستی بزنند.

گارد ملی تونس در عملیاتی علیه یک گروه اسلامگرای تندرو که در تدارک اقدامات تروریستی در ماه رمضان بودند، دو تن از آن‌ها را کشتند.

مأموران ویژه تونسی ـ عکس از آرشیو

به‌گزارش رویترز، مأموران ویژه تونسی پس از رهگیری ارتباطات، در حمله برنامه‌ریزی شده‌ای روز یکشنبه ۳۰ آوریل / ۱۰ اردیبهشت در شهر سیدی بوزید، واقع در مرکز تونس دو تروریست اسلامگرا را از پا در آوردند.

سخنگوی نیروهای گارد ملی تونس اعلام کرد که مأموران از چند هفته پیش خانه‌ای در سیدی بوزید را زیر نظر داشتند که در آن اعضای گروه «تیپ عقبه بن نافع»، از گروه‌های تندرو اسلامگرا، در آن گرد هم می‌آمدند.

پس از کسب اطلاعات درباره تدارک یک حمله تروریستی، مأموران ویژه به این خانه حمله کردند. سخنگوی گارد ملی جزئیات زیادی از طرح اقدام تروریستی ارائه نکرد و تنها گفت یکی از افراد کشته شده از فرماندهان گروه بود که قبل از انفجارِ کمربند انتحاری‌اش کشته شد.

یک عضو دیگر نیروهای امنیتی گفت فرمانده کشته‌شده الجزایری بوده است اما نام او را اعلام نکرد. سه نفر دیگر از این اسلامگرایان تندرو بازداشت شدند.

تونس تاکنون صحنه چندین عملیات تروریستی بوده است، از جمله حمله خونبار به دو هتل گردشگران در تابستان سال ۲۰۱۵ (۱۳۹۴) در شهر ساحلی «سوسه» در شمال شرق تونس که دست‌کم ۳۸ کشته برجای گذاشت.

گروه «تیپ عقبه بن نافع» نام خود را از «عقبه بن نافع» سردار عربِ زاده سال ۶۲۲ میلادی گرفته است. فتوحات مغرب عربی شامل کشورهای کنونی الجزایر، تونس، لیبی و مراکش در شمال آفریقا توسط او آغاز شد.

گروه «تیپ عقبه بن نافع» به‌طور ویژه در رشته کوه‌های شعانبی در طول مرز تونس و الجزایر مستقر است و ارتش در طول‌ سال‌های اخیر در تلاش است تا بر آن‌ها غلبه کند.

این گروه به القاعده مغرب اسلامی، شاخه شبکه القاعده در شمال آفریقا وابسته است که از الجزایر هدایت می‌شود. القاعده الجزایر در کوه‌های آن سوی مرز در شرق این کشور پنهان شده است.

به‌گفته سازمان امنیت تونس، در گروه «تیپ عقبه بن نافع» انشعابی رخ داد و برخی از افراد این گروه به صفوف گروه «دولت اسلامی» (داعش) پیوستند و در کوه‌های السمامه پنهان شدند.

تخمین زده می‌شود که بیش از سه هزار نفر تونسی در صفوف داعش و دیگر گروه‌های تندرو اسلامگرا در سوریه، عراق و لیبی فعالیت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.