ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

ناامنی و فساد: مهم‌ترین مانع بازسازی افغانستان

اداره ایالات متحده آمریکا برای نظارت بر بازسازی افغانستان (سیگار) گزارش تازه‌ای منتشر کرده: فقط تجهییز ارتش افغانستان کافی نیست. به مشکلات اجتماعی هم باید توجه کرد.

اداره ایالات متحده آمریکا برای نظارت بر بازسازی افغانستان (سیگار) شامگاه گذشته گزارش تازه‌ای از وضع ارتش افغانستان و نیروهای انتظامی و امنیتی در این کشور به کنگره آمریکا ارائه داده است. در این گزارش از دولت ترامپ خواسته شده با توجه به افزایش خشونت‌ها در افغانستان در سیاست‌هایش در این کشور تجدید نظر کند.

فرزند یک سرباز افغانستانی که در نبرد با طالبان کشته شد، بر سر مزار پدرش در ولایت ننگرهار

در گزارش نهاد نظارتگر بر بازسازی افغانستان آمده است که بعد از ۱۶ سال جنگ داخلی در افغانستان همچنان چالش‌های امنیتی مهم‌ترین مانع بازسازی این کشورند. از سال ۲۰۰۲ تاکنون از ۷۱ میلیارد دلاری که ایالات متحده آمریکا به بازسازی افغانستان اختصاص داده، ۶۱ درصدش صرف آموزش ۳۰۰ هزار نفر نظامی و مأمور انتظامی افغان شده است که می‌بایست امنیت در این کشور را برقرار کنند.

اداره ایالات متحده آمریکا برای نظارت بر بازسازی افغانستان (سیگار) در پایان هر فصل گزارش تازه‌ای از وضع بازسازی افغانستان ارائه می‌دهد. در تازه‌ترین گزارش سیگار آمده است که با وجود هزینه سنگینی که آمریکا برای آموزش نیروهای نظامی افغان متحمل شده، اما ارتش افغانستان به دلیل ضعف فرماندهی و همینطور فساد اداری نمی‌تواند از قلمرو حکومت افغانستان در برابر تهاجم روزافزون طالبان به طور مؤثری دفاع کند. در سال ۲۰۱۶ تعداد سربازان افغان که در درگیری با طالبان کشته شدند از مجموع تلفات ارتش آمریکا در این کشور از سال ۲۰۰۱ تاکنون بیشتر است.

در گزارش «سیگار» به مشکل دیگری هم اشاره شده است: بسیاری از سربازان ارتش افغانستان از بیسوادی مطلق رنج می‌برند و این موضوع کارآمدی نظامی آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده است.

جان ساپکو، بازرس ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان (سیگار) در سخنرانی‌ها و گزارش‌هایش بارها از فساد گسترده در ارتش افغانستان انتقاده کرده است. در گزارش پیشین «سیگار» گفته شده بود که برخی از افسران ارتش افغانستان جیره و آذوقه سربازان را در بازار سیاه می‌فروشند.

در گزارش اخیر «سیگار» گفته شده است که بی‌سوادی و فساد اداری در ارتش افغانستان یکی از مهم‌ترین موانع پیشرفت جامعه مدنی در این کشور است.

حمله داعش به بیمارستان سردار محمد داود در کابل که به کشته شدن دست‌کم ۳۰ نفر انجامید و همینطور حمله طالبان به پایگاهی نظامی در بلخ که ۱۴۰ کشته به جای گذاشت، توانایی ارتش افغانستان در حفظ امنیت در این کشور را بیش از پیش به چالش کشیده است.

در گزارش «سیگار» علاوه بر بیسوادی، از کشت خشخاش، قاچاق مواد مخدر و افزایش آمار بیکاری در جامعه نیز به عنوان عوامل بازدارنده اقتصادی یاد می‌شود که بر چالش‌های امنیتی افغانستان اثرگذارند.

اداره ایالات متحده آمریکا برای نظارت بر بازسازی افغانستان (سیگار) در تازه‌ترین گزارش‌اش، پیشنهاد می‌دهد که دولت آمریکا از اهداف و پروژه‌های جاه‌طلبانه در افغانستان صرف نظر کند و به حای آن با فساد اداری در افغانستان و با قاچاق مواد مخدر و کشت خشخاش در این کشور مقابله کند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.