ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

سفر حامد کرزی به ایتالیا

<p>حامد کرزی، رئيس جمهور افغانستان به منظور شرکت در مراسم صد و پنجاهمين سالگرد اتحاد ايتاليا، عازم رم پايتخت اين کشور شد.</p> <!--break--> <p>&nbsp;</p> <p>اين مراسم قرار است روز پنج&zwnj;شنبه ۱۲ خرداد با شرکت شمار زيادی از رهبران کشورهای مختلف جهان از آمريکا، روسيه، کشورهای اروپايی و آسيايی در رم، پايتخت اين کشور برگزار شود.</p> <p>&nbsp;</p> <p>دفتر رياست جمهوری افغانستان روز چهارشنبه ۱۱ خرداد با انتشار اطلاعيه&zwnj;ای اعلام کرد اين سفر به دعوت سيلويو برلوسکونی، نخست&zwnj;وزير ايتاليا صورت گرفته است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>حامد کرزی را در اين سفر، هیأتی از مقامات دولت افغانستان از جمله زلمی رسول، وزير امورخارجه و عمر زاخيلوال، وزير دارايی، همراهی می&zwnj;کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>بنا به اين اطلاعيه، حامد کرزی روز پنج&zwnj;شنبه با نخست&zwnj;وزير ايتاليا در راستای گسترش روابط دوجانبه ديدار و گفت&zwnj;وگو خواهد کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در حاشيه اين ديدار، فرانکو فراتينی، وزير امور خارجه ايتاليا و زلمی رسول توافق&zwnj;هايی در مورد توسعه روابط ميان دو کشور به امضاء خواهند رساند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در يک سال اخير هیأت&zwnj;های مختلفی از مقامات دولتی و بخش خصوصی دو کشور به منظور توسعه روابط دو جانبه با يکديگر ديدار کرده&zwnj;اند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>حدود يک ماه قبل، پائولو رومانی، وزير توسعه اقتصادی ايتاليا در رأس هیأتی از مقامات دولتی و سرمايه&zwnj;گذاران اين کشور از افغانستان ديدار کرد.</p> <p>&nbsp;</p> <p>سرمايه&zwnj;گذاران ايتاليايی پس از اين ديدار اعلام آمادگی کردند در امور زيربنايی از جمله کشاورزی، منسوجات، نفت، معدن و انرژی سرمايه&zwnj;گذاری کنند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>سال گذشته يک شرکت ايتاليايی برای نخستين بار قرارداد ساخت و توسعه يک کارخانه ذوب&zwnj;آهن را با هزينه بيش از ۷۰ ميليون دلار با يک شرکت افغان در هرات به امضاء رساند.</p> <p>&nbsp;</p> <p>ايتاليا از جمله کشورهای عضو پيمان ناتو است که بيشترين نيرو را به منظور نبرد عليه تروريسم و طالبان در افغانستان مستقر کرده است.</p> <p>&nbsp;</p> <p>در حال حاضر بيش از سه هزار نظامی ايتاليايی در افغانستان، به&zwnj;ويژه در ولايت هرات که با ايران هم&zwnj;مرز است، حضور دارند.<br /> &nbsp;</p>

حامد کرزی، رئيس جمهور افغانستان به منظور شرکت در مراسم صد و پنجاهمين سالگرد اتحاد ايتاليا، عازم رم پايتخت اين کشور شد.

اين مراسم قرار است روز پنج‌شنبه ۱۲ خرداد با شرکت شمار زيادی از رهبران کشورهای مختلف جهان از آمريکا، روسيه، کشورهای اروپايی و آسيايی در رم، پايتخت اين کشور برگزار شود.

دفتر رياست جمهوری افغانستان روز چهارشنبه ۱۱ خرداد با انتشار اطلاعيه‌ای اعلام کرد اين سفر به دعوت سيلويو برلوسکونی، نخست‌وزير ايتاليا صورت گرفته است.

حامد کرزی را در اين سفر، هیأتی از مقامات دولت افغانستان از جمله زلمی رسول، وزير امورخارجه و عمر زاخيلوال، وزير دارايی، همراهی می‌کنند.

بنا به اين اطلاعيه، حامد کرزی روز پنج‌شنبه با نخست‌وزير ايتاليا در راستای گسترش روابط دوجانبه ديدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

در حاشيه اين ديدار، فرانکو فراتينی، وزير امور خارجه ايتاليا و زلمی رسول توافق‌هايی در مورد توسعه روابط ميان دو کشور به امضاء خواهند رساند.

در يک سال اخير هیأت‌های مختلفی از مقامات دولتی و بخش خصوصی دو کشور به منظور توسعه روابط دو جانبه با يکديگر ديدار کرده‌اند.

حدود يک ماه قبل، پائولو رومانی، وزير توسعه اقتصادی ايتاليا در رأس هیأتی از مقامات دولتی و سرمايه‌گذاران اين کشور از افغانستان ديدار کرد.

سرمايه‌گذاران ايتاليايی پس از اين ديدار اعلام آمادگی کردند در امور زيربنايی از جمله کشاورزی، منسوجات، نفت، معدن و انرژی سرمايه‌گذاری کنند.

سال گذشته يک شرکت ايتاليايی برای نخستين بار قرارداد ساخت و توسعه يک کارخانه ذوب‌آهن را با هزينه بيش از ۷۰ ميليون دلار با يک شرکت افغان در هرات به امضاء رساند.

ايتاليا از جمله کشورهای عضو پيمان ناتو است که بيشترين نيرو را به منظور نبرد عليه تروريسم و طالبان در افغانستان مستقر کرده است.

در حال حاضر بيش از سه هزار نظامی ايتاليايی در افغانستان، به‌ويژه در ولايت هرات که با ايران هم‌مرز است، حضور دارند.
 

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.