ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

احضار چهار فعال کارگری سیمان کارون در پی شکایت کارفرما

کارفرما کارگران را به «انجام اغتشاش، اخلال در نظم و جلوگیری از اجرای پروژه فاز دوم کارخانه» متهم کرده است. گروهی از کارگران در حمایت از 4 همکار احضار شده‌شان مقابل پاسگاه اجتماع کردند.

چهار تن از کارگران فعال در اعتراضات صنفی کارگران سیمان کارون با شکایت کارفرما به پاسگاه گلکیر احضار شدند. کارفرما کارگران را به «انجام اغتشاش، اخلال در نظم و جلوگیری از اجرای پروژه فاز دوم کارخانه» متهم کرده است.

احضار کارگران روز یکشنبه ۱۰ اردیبهشت اتفاق افتاد. گروهی از کارگران برای حمایت از چهار همکار احضار شده‌شان آن‌ها را در مسیر همراهی کرده و سپس در مقابل پاسگاه اجتماع کردند.

کارخانه سیمان کارون شهرستان گلگیر در ۴۲ کیلومتری مسجدسلیمان واقع شده است. مشکلات تعویق دستمزد کارگران از چهار سال پیش شروع شده و کارفرما تا کنون چند بار فعالیت کارخانه را به بهانه به صرفه نبودن متوقف کرده است.

کارگران بارها در اعتراض به توقف تولید و نپرداختن دستمزدها اعتصاب کرده‌اند.

آخرین اعتصاب کارگران این کارخانه در سال ۹۵، از ۱۸ دی با خواست پرداخت دستمزد عقب‌افتاده آغاز شد. حدود ۴۸۰ کارگر این کارخانه در این مدت در دو شیفت کاری در محوطه کارخانه تجمع کردند. آن‌ها گفتند نپرداختن دستمزدها برایشان مشکلات بسیاری ایجاد کرده و در انتظار رسیدگی به خواست‌های خود هستند.

علاوه بر عقب افتادن دستمزد کارگران شاغل، حدود ۱۰۰ تن از کارگرانی که از دو سال پیش مشمول بازنشستگی پیش از موعد هستند هنوز بازنشسته نشده‌اند زیرا کارفرما هزینه مربوطه را به سازمان تأمین اجتماعی نپرداخته است.

در پی آن که کارفرما اعلام کرد به دلیل مشکل مالی قادر به راه‌اندازی مجدد کارخانه نیست، کارگران پیشنهاد دادند به جای مزد، فروشگاه‌های شهر به آن‌ها مایحتاج‌شان را تحویل دهند و آن‌ها هم در مقابل، کارخانه را فعال نگاه دارند. این پیشنهاد به جایی نرسید: کارخانه به راه نیفتاد و کارگران بیکار شدند.

حدود ۳۰۰ تن از کارگران سیمان مسجد سلیمان رسمی و ۱۸۰ تن قراردادی هستند. آن‌ها بین ۱۵ تا ۱۸ ماه مطالبات معوقه مزدی‌شان را از کارفرما طلب دارند.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.