ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

حمله پلیس استانبول به شرکت‌کنندگان در تظاهرات روز کارگر

به‌رغم ممنوعیت تظاهرات در میدان تقسیم استانبول گروهی از شرکت‌کنندگان در تظاهرات روز جهانی کارگر که قصد گردهمایی در این میدان را داشتند با مقابله پلیس مواجه شدند.

پلیس ترکیه برای پراکنده کردن تظاهرکنندگان روز جهانی کارگر در استانبول از گاز اشک‌آور استفاده کرد. دست‌کم ۲۰۰ نفر بازداشت شدند.

پلیس دست‌کم یک نفر از معترضان روز جهانی کارگر در استانبول را دستگیر کرد.

به‌گزارش خبرگزاری فرانسه، روز دوشنبه اول ماه مه / ۱۱ اردیبهشت، ترکیه دو هفته پس از همه‌پرسی تغییرات قانون اساسی که منجر به قدرت بیشتر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری این کشور شد، مراسم روز جهانی کارگر را با تنش و درگیری برگزار کرد.

گروهی از تظاهرکنندگان که قصد داشتند به‌مناسبت روز جهانی کارگر در میدان تقسیم استانبول گرد هم آیند با گاز اشک‌آور پلیس مواجه شدند.

مقامات ترکیه هرگونه تظاهراتی را در میدان تقسیم استانبول، محل نمادین اعتراضات ضددولتی، ممنوع اعلام کرده بودند و پلیس صبح روز دوشنبه خیابان‌های متصل به میدان تقسیم را مسدود کرده بود.

این گروه از معترضان پراکنده، متشکل از گروه‌های مختلف چپ‌گرا، شعارهایی علیه دولت و در مورد روز جهانی کارگر در دست داشتند. آن‌ها از جمله شعار «زنده‌باد اول ماه مه، نه به دیکتاتور!» با خود حمل می‌کردند.

خبرگزاری فرانسه نوشته است پلیس دست‌کم ۲۰۰ نفر از معترضان را دستگیر کرد.

از سوی دیگر روز دوشنبه هزاران نفر نیز به‌مناسبت روز جهانی کارگر در منطقه «باکیرکوی»، در نزدیکی فرودگاه آتاتورک واقع در بخش اروپایی استانبول، گرد آمده بودند.

تقریباً هر سال در شهرهای اصلی ترکیه در روز جهانی کارگر پلیس با تظاهرکنندگان درگیر و تظاهرات نیز به اعتراضات علیه دولت منجر می‌شود.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

نظری وجود ندارد.