ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

وزارت خارجه ایران از دولت ترکیه خواست قتل مدیر «جم تی وی» را پیگیری کند

بهرام قاسمی می‌گوید وزارت خارجه ایران از دولت ترکیه خواسته نتیجه تحقیقات درباره ترور مدیر عامل شبکه «جم تی‌وی» در استانبول را در اختیار دولت ایران قرار دهد.

وزارت خارجه ایران اعلام کرده که از دولت ترکیه خواسته است قتل سعید کریمیان را پیگیری کند و نتیجه تحقیقات درباره ترور مدیر عامل شبکه «جم تی‌وی» در استانبول را در اختیار دولت ایران قرار دهد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران در یک نشست رسانه‌ای که دوشنبه ۱۱ اردیبهشت در تهران برگزار شد درباره این موضوع در جمع خبرنگاران گفته است:

«ما از دولت ترکیه خواسته‌ایم که به این موضوع با توجه به اینکه این اتفاق در مورد یک شهروند ایرانی رخ داده رسیدگی و پیگیری کند و هرچه زودتر نتیجه تحقیقات و بررسی‌های خود را به ما اعلام کند.»

سعید کریمیان، مدیرعامل شبکه تلویزیونی «جم» و شهروند بریتانیا، شامگاه شنبه ۲۹ آوریل، ساعت ۲۱.۳۰ به وقت محلی با شلیک ۲۷ گلوله در محله «ساری‌یر» در استانبول، در حوالی دفتر کارش مورد سوء‌قصد واقع شد. در این حادثه سعید کریمیان درجا کشته شد، اما همراه او، شخصی به نام محمد متعب شلاحی که در کویت متولد شده بود ابتدا با سه گلوله مجروح شد و سپس در بیمارستان جان باخت.

«جم‌تی‌وی» از نظر برخی مراجع و قوه قضائیه مصداق تخریب فرهنگ جامعه اسلامی‌ بود. سختگیری‌های قوه قضائیه و منع فعالیت هنری سینماگران اما از اقبال مردم، سینماگران و بازیگران به این شبکه نکاست.

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفته است:

«منتظریم که دولت ترکیه اطلاعات بیشتری در این زمینه به ما بدهد. این موضوع در حال پیگیری است و همانطور که گفتم سفارت ما در آنکارا و وزارت خارجه در حال پیگیری‌اند.»

 اسفند گذشته شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب اسلامی تهران سعید کریمیان را به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «جرم علیه امنیت کشور»، به طور غیابی محاکمه و در مجموع به ۶ سال حبس محکوم کرده بود.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • کرماشانی

    چرا کسی این احتمال را مطرح نمی کند که ترور سعید کریمیان با پروندۀ رضا ضراب در ارتباط باشد؟ باید مشخص شود که آیا کریمیان با ضراب ارتباط مالی داشته و یا اینکه تلویزیون وی اطلاعاتی در رابطه با پروندۀ رضا ضراب داشته که نباید افشا می شده! در این صورت می توان تصور کرد که هر دو رژیم ایران و ترکیه از این ترور نفع برده باشند.