ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

مسجد بزرگ شیعیان در سوئد آتش گرفت

بخشی از مسجد «امام علی»، بزرگترین مسجد شیعیان در سوئد دچار حریق شد.

بخشی از مسجد «امام علی»، بزرگترین مسجد شیعیان در سوئد در نخستین ساعات دوشنبه اول ماه مه / ۱۱ اردیبهشت دچار حریق شد.

مسجد «امام علی»، بزرگترین مسجد شیعیان در نزدیکی استکهلم آتش گرفت.

پلیس سوئد مظنون است که این آتش‌سوزی از بیرون از مسجد رخ داده باشد. این مسجد در بخش یارفالا، یک ناحیه شهرداری در استکهلم قرار دارد.

هنگامی که مسجد آتش گرفت چهار نفر در آن حضور داشتند با این حال کسی زخمی نشد. کمی پیش از آتش‌سوزی چند صد نفر در ساختمان مسجد بودند.

آکیل زهیری، سخنگوی مسجد به خبرگزاری خصوصی «تی‌تی» سوئد گفت از این حادثه شوکه شده زیرا این مسجد نه تنها محل کار او که دومین سرزمین او محسوب می‌شود.

در سال‌های گذشته در سوئد چندین بار مساجد مسلمان‌ها به آتش کشیده شده‌اند. یکی از این حملات به مسجد کوچک شیعیان در شهر مالمو مربوط می‌شد که گروه «دولت اسلامی» (داعش) مسئولیت آن را برعهده گرفت.

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرزاد

    شاید اگر آقای رضا کمی با افراد مسلمان در این کشورهای اروپایی و امریکای شمالی آشنا شوند متوجه میشوند که اکثرا تحت تعقیب دولتهایی هستند که در آنجا بدنیآ آمده اند. مثلا تمامی شهروندان شیعه کشور عربستان همه هر روز تحت اختناق و فقر زندگی سر میکنند و اگر تعدادی از اینها نمی خواست به ایران برود و به سوید بیاید نه تنها بایستی توسط حزب فاشیست نژاد پرست دمکراتهای سوید مورد توهین و تهدید قرار بگیرد و نیز بایستی پاسخ به کوته فکران ابلهه نیز بدهد که چرا من به اینجا آمدم و هنوز بی دین نشدم. من اعتقادی بخدا و اینگونه افکار غیر علمی ندارم ولی نژادپرستهای هموطنم را حقیرتر از احمقهایی که خیال میکنند در این زمانه حکومت خلافت داشته باشند میدانم.

  • حسین

    جمهوری اسلامی یکی دیگر میسازد. این مسجد را مگر دولت های کشورهای دیگر ساختند ؟ آنها سنی هستند مسجد شیعی که نمیسازند . با پول مردم ایران در کوبا هم مسجد شیعی ساختند تا شیعیان آن کشور (!) بی مسجد نمانند و عبادتشان مختل نشود!

  • Reza

    تمام این مساجد مرکز اغتشاش و ترور و توطئه علیه کشورهای میزبان است کسانی که اهل مسجد و عبادت و ووووووووووو هستند، چرا به کشورهای مسلمان مهاجرت نمی کنند، چرا اجازه ساخت مسجد به این ها داده می شود،