ارتباط ناشناخته. ارتباط بدون سانسور. ارتباط برقرار نمی‌شود. سایت اصلی احتمالاً زیر سانسور است. ارتباط با سایت (های) موازی برقرار شد. ارتباط برقرار نمی‌شود. ارتباط اینترنت خود را امتحان کنید. احتمال دارد اینترنت به طور سراسری قطع شده باشد. ادامه مطلب

تشکیل پرونده قضایی برای کرباسچی به دلیل سخنانش درباره سوریه

غلامحسین کرباسچی در اصفهان از حل دیپلماتیک مسئله سوریه دفاع و از حضور نظامی ایران در این کشور انتقاد کرده بود. اکنون دستگاه قضائی او را احضار کرده است.

دستگاه قضائی برای غلامحسین کرباسچی، دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی به‌دلیل سخنانش در انتقاد از حضور نظامی ایران در سوریه پرونده قضائی تشکیل داد.

غلامحسین کرباسچی گفته بود دفاع از سوریه فقط با پول دادن و اسلحه خریدن و کشتن و زدن و این‌ها درست نمی‌شود

به‌گزارش خبرگزاری میزان، احمد خسروی وفا، رئیس کل دادگستری استان اصفهان روز سه‌شنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه از تشکیل پرونده برای غلامحسین کرباسچی به دلیل آن‌چه "توهین به شهدای مدافع حرم" عنوان شده، خبر داد و گفت او به دادسرای اصفهان احضار خواهد شد.

خسروی وفا گفت: "نسبت به اظهارات این فرد که جنبه جزایی داشته اعلام جرم و پرونده تشکیل شده است."

کرباسچی روز شنبه ۹ اردیبهشت در مراسم گشایش ستاد انتخاباتی حسن روحانی در اصفهان سیاست‌های جمهوری اسلامی در سوریه را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود: "ما هم دلمان می‌خواهد که در سوریه و لبنان و یمن و … صلح برقرار بشود، دفاع از مظلوم بشود، شیعیان آن‌جا تقویت بشوند، ولی آیا این کار فقط با پول دادن و اسلحه خریدن و کشتن و زدن و این‌ها درست می‌شود؟"

او به دفاع از سیاست دیپلماتیک دولت روحانی پرداخته و افزوده بود: " این دولت با غیرت دینی می‌گوید که بگذارید ما از توان دیپلماسی برای حل مسائل منطقه استفاده کنیم. توان دیپلماسی بزرگان دیپلماسی که شش تا ابرقدرت را جلوی خودش بنشاند و بزرگ‌ترین مسئله تحریم که شورای امنیت بوده را حل بکند می‌تواند با توان دیپلماسی بیاید این مسائل را حل کند."

این سخنان کرباسچی واکنش‌های گسترده‌ای را در میان روزنامه‌ها و سایت‌های مخالف دولت برانگیخت.

سایت مشرق نوشت: "این اظهارات یک بار دیگر عمق تفکر غیرانقلابی، سکولار و بی‌اعتقاد به باورهای پذیرفته شده مردم مؤمن ایران را در ذهنیت کرباسچی و همفکران او آشکار کرد."

روزنامه کیهان نیز در مطلبی با عنوان "فرستادگان دولت در پی جلب آراء چه قماشی هستند؟!" به سخنان کرباسچی پرداخت و نوشت: "سخنان کرباسچی در اصفهان دقیقاً زدن خط مرکزی سیاست خارجی جمهوری اسلامی است."

کیهان افزود: "این تکرار ماجرای فتنه ۸۸ است که به بهانه انتخابات، سیاست خارجی نظام را با شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» مورد هجمه قرار دادند."

ایران در سوریه از مدافعان سرسخت رژیم بشار اسد است و نیروهای کمکی خود را تحت عنوان "مدافعان حرم" به سوریه اعزام می‌کند. با این حال مسئولان نظامی ایران نیروهای اعزامی خود را "مستشاران نظامی" می‌نامند که به راهنمایی نیروهای ارتش سوریه می‌پردازند.

محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران روز سه‌شنبه گفت: "جمهوری اسلامی در همه ابعاد به سوریه کمک کرد و در بُعد نظامی هم کمک‌های مستشاری انجام می‌شود."

بر اساس گفته‌های فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران کمک‌های مستشاری ایران به سوریه تنها در زمینه طراحی {جنگ} نیست و تکنیک و تاکتیک را هم در برمی‌گیرد و به همین دلیل نیروهای نظامی باید در میدان حاضر باشند.

در دو سال اخیر ده‌ها نفر از نیروهای اعزامی ایران به سوریه، از جمله چند تن از فرماندهان سپاه پاسداران در این کشور کشته شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

این مطلب را پسندیدید؟ کمک مالی شما به ما این امکان را خواهد داد که از این نوع مطالب بیشتر منتشر کنیم.

آیا مایل هستید ما را در تحقیق و نوشتن تعداد بیشتری از این‌گونه مطالب یاری کنید؟

.در حال حاضر امکان دریافت کمک مخاطبان ساکن ایران وجود ندارد

توضیح بیشتر در مورد اینکه چطور از ما حمایت کنید

نظر بدهید

در پرکردن فرم خطایی صورت گرفته

نظرها

  • فرهاد

    این صحبتها تماما با برنامه ریزی بیت رهبری و اطلاعات سپاه در رسانه های داخلی مطرح می شود و کرباسچی هم دلقکی است میان عروسکهای خیمه شب بازی ولی فقیه منتهی از نوع اصلاحاتی آن. در هر حال صحبتهای او نشان دهنده ی این است که علی خامنه ای در جریان وقایع سوریه به ... خوری افتاده است و با استفاده مکرر بشار اسد و یا بعبارت بهتر بشار شیمیایی از سلاحهای بیولوژیک علیه مردم خودش یک صدام به مراتب خون آشام تری در تاریخ به جای مانده که اینبار با حمایت و جاری شدن خون شهدای بسیار گرانقدر مدافع حرم و پشتیبانی برادران حزب الله و سپاه قدس و جوانان شستشوی مغزی داده شده افغانی حاصل شده است تا کاروان شهدای کربلا اینبار همدست جنایات صدام زمانه شوند . حتی پوتین هم دیگر آبرویی ولو ظاهری برایش نمانده و او هم به ... خوری افتاده است که البته برای او اصلا مهم نیست چرا که سیاستمدار جنایتکار و بسیار کثیفی است اما برای جمهوری اسلامی بسیار گران تمام شده است و حمایت از صدام زمانه را در کارنامه سراسر جنایت و سیاه امام زمان ثبت کرده و دیگر آن قدرت مظلوم نمایی تاریخی و قربانی سلاحهای شیمیایی بودن در جنگ 8 ساله را هم از انها گرفته است.